Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kontrowersyjna reklama ekologiczna z WTC w tle

Agnieszka Warnke
Agnieszka Warnke
Zbulwersowana Ameryka potępia reklamę ekologiczną bazującą na zamachach terrorystycznych na wieżowce Dolnego Manhattanu.

"Oburzające". "Okropne. Nie można pasożytować na tragediach, by promować cele społeczne" Takie i wiele innych słów krytyki pojawiło się po opublikowaniu reklamy ilustrującej ataki na wieżowce World Trade Center. Podpis pod plakatem brzmi: "Tsunami zabiło 100 razy więcej ludzi niż 11 września. Planeta jest brutalnie potężna. Miej dla niej respekt. Chroń ją". Zamówienie na kampanię złożył brazylijski oddział międzynarodowej organizacji ekologicznej World Wildlife Fund (WWF).

Kopie reklamy można było znaleźć w sieci we wtorek rano. Jej pojawienie się wywołało prawdziwą burzę na forach internetowych. Ich użytkownicy zarzucają pomysłodawcom, że kierowali się przede wszystkim chęcią rozgłosu. Tylko nieliczne wypowiedzi internautów były przychylne. Sprawę nagłośniły media telewizyjne. Charles Wolf, który w zamachach z 11 września stracił żonę jest oburzony tą reklamą. W rozmowie dla telewizji FoxNY domagał się publicznych przeprosin jej organizatorów.

Główna placówka WWF w Waszyngtonie odpiera ataki tłumacząc, iż oddział w Brazylii nigdy nie dostał przyzwolenia na upowszechnienie kampanii. Paradoksalnie, reklama ta już zdążyła zdobyć wyróżnienie w prestiżowym konkursie The One Club.

To nie pierwsza tego typu reklama w mediach. Motyw ataków terrorystycznych na World Trade Center wykorzystała w zeszłym roku organizacja antynikotynowa ASH z USA. Ona także nie uniknęła słów krytyki.

Źródło: wyborcza.pl

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto