Spektakl powstał w 2012 w trakcie studyjnej pracy z grupą studentów Rose Bruford College. Metody tworzenia tego spektaklu wynikały z praktyk Teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora odwołując się zwłaszcza do zespołowego charakteru pracy i jego głównej przesłanki - teatru autonomicznego, dla którego wszystkie komponenty dzieła są równoprawne.
Premiera odbyła się w Londynie w Rose Bruford College. W czerwcu br. spektakl został zaproszony na Międzynarodowy Festival Teatrów Studenckich Istropolitana Project w Bratysławie gdzie otrzymał dwie główne nagrody w kategoriach: Wybitne Osiągnięcie oraz Najlepsza Produkcja. Od 10 do 24 sierpnia spektakl był prezentowany w Edynburgu w ramach Fringe Festiwal a w listopadzie 2012 w Moskwie na Moscow International University Theatre Festival.
W spektaklu wyróżnić można różne typy i grupy aktorów i wykonawców: chór, orkiestra, narrator, animatorzy obiektów, manipulatorzy przestrzeni, aktorzy. Wszystkie elementy współpracują ze sobą w ścisłej zależności i tworzą jednolitą całość.
Twórcy spektaklu tak określają jego istotę : (…) Struktury spektaklu wywodzą się ze świadomości upływającego czasu, nawarstwiających się doświadczeń i mechaniki pamięci. Narracja nie ma liniowego charakteru, epizody podlegają zapętleniom i cechuje je kalejdoskopowa zmienność i szczątkowość fabularnej organizacji.
Zderzenia różnych konwencji teatralnych i odniesienia do teatru wschodniego zwłaszcza tradycji japońskiego teatru Bunraku to rozwiązania sprzyjające antyiluzjonizmowi przełamujące powszechnie stosowane sposoby narracji.
Informacje i rezerwacja na
www.solvay.krakow.plRobert EL Gendy Q&A
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?