Osobliwe ogłoszenie o pracę w Volkswagen Group Polska

2016-07-28 20:47:26

Na portalu pracuj.pl pojawiło się ogłoszenie o pracę na stanowisko Asystentki Dyrektora Marki lidera na rynku importu samochodów osobowych w Polsce - Volkswagen Group Polska. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie treść. Na początku piękna wizytówka największego na polskim rynku importera samochodów grupy Volkswagen: koncentrujący uwagę na potrzebach, realizujący coraz bardziej ambitne cele itd. itp. marketingowe formułki, w których odmieniane przez wszystkie przypadki są satysfakcja, zaangażowanie pracowników, dynamika, rozwój, ambicja, wyzwania.

Niżej nazwa stanowiska: Asystentka Dyrektora Marki.

I tu pierwsze zaskoczenie - umowa jest na czas określony od sierpnia 2016 do... stycznia 2017. Można wnioskować, że do końca bieżącego roku. Dodam, że ogłoszenie jest dziś aktywne na portalu pracuj.pl http://www.pracuj.pl/praca/asystentka-dyrektora-marki-poznan,oferta,4690103?sendid=a1e76d79-2268-41b5-b65c-3313d1491d9f&send_date=2016-07-28&utm_source=rekomendacje&utm_medium=email&utm_campaign=Prog_Applicants_AAF_HDP_abandon" rel="external">pod tym adresem.

Jakie zatem są wymagania? Być może chodzi o uporządkowanie dokumentów, jakąś doraźną pracę dla studenta. Ale lista obowiązków jest bardzo obszerna. Zakres kluczowych odpowiedzialności obejmuje:

- aktywny udział we wdrażaniu nowych projektów
- bieżące wsparcie przy realizacji zadań zespołu
- zarządzanie kalendarzem oraz koordynacja współpracy w zespole
- organizacja spotkań wewnętrznych i zewnętrznych
- przygotowywanie sprawozdań ze spotkań
- koordynacja komunikacji wewnętrznej zespołu
- prowadzenie korespondencji
- dbanie o sprawny obieg dokumentów
- pomoc w tłumaczeniu tekstów
- organizacja wyjazdów służbowych

Jak można zrozumieć, to wszystko realizowane będzie ciągu 4 miesięcy pracy, wliczając w to czas potrzebny na niezbędne formalności, szkolenia, konfigurację sprzętu, zapoznanie się ze specyfiką firmy i listą obowiązków.

Jakie są wymagania firmy:

- wykształcenie wyższe
- biegła znajomość języka angielskiego, pozwalająca na swobodną komunikację biznesową jest warunkiem koniecznym - poziom C1/C2
- biegła obsługa pakietu MS Office, w szczególności doświadczenie w tworzeniu prezentacji w Power Point
- prawo jazdy kat. B
- umiejętność planowania i koordynacji wielu zadań pod presją czasu
- otwartość na wyzwania oraz umiejętność szybkiego reagowania i poszukiwania niestandardowych rozwiązań
- zdolności analityczne
- komunikatywność
- duża samodzielność w działaniu
- wysoka orientacja na cel
- proaktywność, entuzjazm, rzetelność

Mile widziane będą:
- znajomość języka hiszpańskiego
- doświadczenie w pracy administracyjno-biurowej

Volkswagen nie wysilił się by dodać akapit co w zamian oferuje. Praca w miłym zespole? Dobre wynagrodzenie? Możliwość pracy w międzynarodowym koncernie? Zdobycie doświadczenia? Skąd! Volkswagen Group Polska oferuje pracę na 4 miesiące i tonę wymagań bez jakiejkolwiek wzmianki co w zamian oferuje.

Zadaję zatem kilka pytań, które powinny trafić do Działu Marketingu, Public Relations, HR oraz Zarządu w Volkswagen Group Polska:
- czy ogłoszenie przewiduje poszukiwanie osób z takimi kwalifikacjami tylko wśród bezrobotnych, czy też przewiduje jakiś okres wypowiedzenia osób z takim doświadczeniem? Np. trzymiesięczny?
- Co firma w zamian oferuje?
- Czy w Volkswagen Group Polska prowadzi się ważne projekty, w których wdrażaniu "aktywny udział" biorą osoby rekrutowane wśród bezrobotnych i zatrudniane na 4 miesiące?
- Czy przewidziane jest wewnętrzne szkolenie takiej osoby? Jak długo będzie trwało?
- Ile średnio trwają projekty w firmie? Czy osoba zatrudniona na to stanowisko ma szansę poznać i wdrożyć jeden projekt?
- Komu asystentka dyrektora marki międzynarodowego koncernu miałaby pomagać w tłumaczeniu angielskich tekstów?
- Czy rekrutacja na stanowisko dyrektora marki nie obejmowała wymagania znajomości języka angielskiego?
- Kto tłumaczył dyrektorowi marki teksty do tej pory i kto będzie mu tłumaczył teksty po styczniu 2017 r.?
- Jak wygląda znajomość języka angielskiego wśród pozostałych dyrektorów marek?
- Kto jest odpowiedzialny za przygotowanie treści i opublikowanie tego ogłoszenia?
- Czy ktoś to w ogóle czytał?

Próbuję zatem zajrzeć na stronę Volkswagen Group Polska na Facebooku. Szukam. Volkswagen Group Polska. Największy importer samochodów w Polsce musi mieć stronę na Facebooku! Jest jedna strona, ale nieoficjalna, bez żadnej grafiki na stronie, dość prymitywna, z wpisami sprzed wielu tygodni - 309 polubień więc to chyba nie to. Jest Volkswagen Polska 27 mln polubień, ale to akurat producent i nie ma z importerem nic wspólnego.

Nie ma! Sprawdźcie sami. Ja nie znalazłem.

OK. Może Twitter, Instagram? Nie ma! Szukam kanału na Youtube z prezentacją importowanych samochodów, wydarzeń... czegokolwiek?

Nic! Echo.

Myślę, że może importerzy w Polsce tak mają. Sprawdzam:
Toyota Motor Poland Facebook - 200.000 polubień, profil na Youtube, Twitterze. Podobnie Fiat, Ford... dalej nie sprawdzam.

Dodaję więc kolejne pytania:
- Czy w firmie istnieje Dział Marketingu i Public Relations?
- Ile osób w nim pracuje?
- Czy istnieje coś takiego jak sekcja społecznościowa?
- Czy firma Volkswagen Group Polska ma w planach na najbliższe lata uruchomienie oficjalnego profilu na Facebooku/Twitterze/Instagramie/Youtube?

Wnioski z tej krótkiej analizy są smutne. Trudno to nawet skomentować. Jeśli stosunek Volkswagen Group Polska do swoich potencjalnych pracowników jest pochodną stosunku do aktualnych pracowników (mega-wymagania bez jakiejkolwiek wzmianki o tym co w zamian) oraz swoich własnych klientów, kolejne afery, jak ta spalinowa, księgowa lub wyścigowa, to tylko kwestia czasu. Wygląda to dość ponuro

Może zatem warto się trochę wysilić, zapomnieć przez chwilę o renomie marki wypracowanej przez dziesięciolecia za zachodnią granicą i założyć tę stronę na Facebooku...

Jesteś na profilu Paweł Janus - stronie mieszkańca miasta Polska. Materiały tutaj publikowane nie są poddawane procesowi moderacji. Naszemiasto.pl nie jest autorem wpisów i nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanej informacji. W przypadku nadużyć prosimy o zgłoszenie strony mieszkańca do weryfikacji tutaj