Dodaj zdjęcie profilowe

avatarMarcin Łobodowski

Polska
Pozytywnie nastawiony do świata i otwarty na ludzi. Student dziennikarstwa na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Prywatnie wielbiciel muzyki klubowej...

Pośpiech nie popłaca, szczególnie na drogach

2011-08-08 11:03:30

Statystyki pokazują - Polacy są narodem, który szczególnie lubi szybką jazdę samochodem. Przekraczanie prędkości jest nie tylko powszechnie akceptowane, ale także kojarzone bardzo pozytywne. Tymczasem prędkość to przyczyna 31 proc. wypadków. Odpowiedzią na ten problem jest kampania „Prędkość zabija. Włącz myślenie”, którą w okresie wakacyjnym prowadzi Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Już na początku czerwca do odbiorców trafiły cztery spoty telewizyjne, ukazujące tragiczne konsekwencje pośpiechu na drodze. Użyto w nich haseł, którymi na co dzień posługują się kierowcy za pośrednictwem CB radia. Do wyobraźni kierowców przemawiały reklamy w prasie, w radiu i na autobusach komunikacji miejskiej. Odbył się także event w ramach Heineken Open’er Festiwal. Ponadto funpage akcji ma już 22 tysiące fanów na Facebook’u.

- Potrzebna jest praca nad ludzką świadomością, gdyż fascynacja prędkością jest mocno zakorzeniona w naturze człowieka. Musimy wreszcie zauważyć, że normy obowiązujące na drodze nie są zwykłymi normami prawnymi. To właśnie od nich często zależy zdrowie i życie innych ludzi - podkreślał na konferencji prasowej podsumowującej kampanię Radosław Stępień, zastępca Przewodniczącego Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Celem kampanii było ukazanie irracjonalności powodów, jakimi kierowcy tłumaczą jazdę z nadmierną prędkością. Zestawienie pośpiechu i chęci zaimponowania innym z tragicznymi konsekwencjami wypadków, na wielu zrobiło wrażenie. Większość odbiorców kampanii oceniło ją pozytywnie, a aż 63 proc. przyznało, że może ona wpłynąć na ich zachowanie na drodze. Choć efekty akcji w świetle przeprowadzonych badań napawają optymizmem, liczba zabitych w wypadkach nadal jest wysoka. Jak przyznają sami twórcy kampanii, zmiana postawy Polaków jest procesem długotrwałym i wieloetapowym. Potrzebna jest przede wszystkim stała edukacja kierowców i zmiana panującej mody. Tym bardziej warto podejmować takie inicjatywy i przeprowadzać podobne kampanie w przyszłości.





http://www.wiadomosci24.pl/artykul/przewodnik_po_serwisie_wiadomosci24_pl_106098.html" rel="external">Wiadomości24 to serwis tworzony przez ludzi takich ja Ty. Wiesz więcej? Zarejestruj się ihttp://www.wiadomosci24.pl/artykul/jak_konstruowac_tekst_do_gazety_internetowej_161.html" rel="external">napisz swój materiał, http://www.wiadomosci24.pl/artykul/zdjecia_dokumentalne_i_reporterskie_poradnik_32127.html" rel="external">dodaj zdjęcia, link, lub po prostu skomentuj. Tylko tu masz szansę, że przeczyta Cię milion!

Jesteś na profilu Marcin Łobodowski - stronie mieszkańca miasta Polska. Materiały tutaj publikowane nie są poddawane procesowi moderacji. Naszemiasto.pl nie jest autorem wpisów i nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanej informacji. W przypadku nadużyć prosimy o zgłoszenie strony mieszkańca do weryfikacji tutaj