Medialna walka miłośników zabytków kolejowych o uratowanie parowozu Ty-5680, który miał zostać przetopiony w hucie, zakończyła się powodzeniem.
DB Schenker Polska nie dość, że rozwiązała umowę w sprawie sprzedaży parowozu z firmą KEM, to przyłączyła się do ochrony zabytków polskiego kolejnictwa. Parowóz został przetransportowany do rybnickiego DB Schenker, gdzie na koszt firmy poddano go gruntownej renowacji.
Po zakończeniu prac, 16 lipca 2011 r.przed siedzibą firmy DB Schenker Rail Polska w Zabrzu postawiono lśniącą maszynę w charakterze pomnika. Postawa niemieckiej firmy Schenker jest godna pochwały i naśladowania.
Czytaj także: Parowozownia w Wolsztynie. Tutaj stare parowozy wyruszają w trasę
Należy odnotować fakt, że lokomotywy serii Ty 2 były produkowane przez nazistów na potrzeby wojny ze Związkiem Radzieckim. Parowozy ciągnęły składy z wojskiem, a także z transportami ludzi do obozów zagłady.
Parowóz Ty2-5680 wyprodukowany został w 1943 roku przez F. Schichau GmbH, Maschinen und Lokomotivfabrik, Elbing (Elbląg) i służył czynnie do 1994 r. Do 1998 r. sporadycznie wykorzystywany był jako kocioł grzewczy by stanąć jako pomnik przed siedzibą PCC RAIL S.A. W maju 2011 r. przewieziony został do Rybnika i poddany zewnętrznej renowacji.
Zdjęcia są własnością DB Schenker Rail Polska
Wiadomości24 to serwis tworzony przez ludzi takich ja Ty. Wiesz więcej? Zarejestruj się i napisz swój materiał, dodaj zdjęcia, link, lub po prostu skomentuj. Tylko tu masz szansę, że przeczyta Cię milion!
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?