W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się cztery kluby piłkarskie, cztery z amerykańskiej NFL i dwa z MLB. Z pozostałych dyscyplin, świat Formuły 1 reprezentuje zajmujące 15 miejsce Ferrari, wyceniane na 1,1 mld, na 35 miejscu plasuje się Los Angeles Lakers, które - jak podkreślają autorzy raportu - ma największą telewizyjną audiencję ze wszystkich zespołów NBA.
Jeszcze w tym roku Man Utd ma zadebiutować na nowojorskiej giełdzie. Władze klubu szacują, że dzięki sprzedaży akcji na parkiecie mogą zyskać do 100 mln dolarów, które prawdopodobnie zostaną przeznaczone na spłatę zadłużenia sięgającego ponad 660 mln dolarów.
Analitycy są dość sceptyczni co do tej inwestycji. Wskazują na niewielki potencjał wzrostu, niepewność dochodów uzależnionych od wyników i wysokie koszty utrzymania klubu. Po stronie plusów wymienia się rosnącą wartość rynku praw transmisyjnych, długoletnie kontrakty sponsorskie (United jako jeden z pierwszych zespół sprzedał powierzchnie koszulek treningowych. Reklamuje się na nich niemiecka firma kurierska DHL), ogromną rzeszę sympatyków na całym świecie i stały wzrost zainteresowania Premier League na kontynencie azjatyckim.
Pierwsza dziesiątka rankingu Forbes'a:
1. Manchester United (piłka nożna) - 2,23 mld
2. Real Madryt (piłka nożna) - 1,88 mld
3. New York Yankees (baseball) i Dallas Cowboys (futbol amerykański) - 1,85 mld
5.Washington Redskins (futbol amerykański) - 1,56 mld
6.Los Angeles Dodgers (baseball) i New England Patriots (futbol amerykański) - 1,40 mld
8. FC Barcelona (piłka nożna) - 1,31 mld
9.New York Giants (futbol amerykański) - 1,30 mld
10.Arsenal Londyn (piłka nożna) - 1,29 mld
Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?