Rzecznik Praw Pacjenta to urząd odpowiedzialny za ochronę pacjentów i szerzenie wiedzy na temat praw i obowiązków zarówno placówek medycznych, ich pracowników, jak i pacjentów. Zajmuje się również szerzeniem wiedzy na temat badań profilaktycznych, obserwowania własnego ciała i umysłu. Tłumaczy, jak działają lekarze poszczególnych specjalizacji i obala mity związane z różnymi chorobami. Zobacz najnowsze wpisy na Twitterze Rzecznika Praw Pacjenta.
Najnowsze (18.05.2022) tweety Rzecznika Praw Pacjenta
„Nie można ograniczać odwiedzin u pacjentów przebywających w szpitalu! Utrzymywanie przez szpitale restrykcyjnych ograniczeń może stanowić praktykę naruszającą zbiorowe prawa pacjentów" – informuje @BartChmielowiec. @MZ_GOV_PL @a_niedzielski @NFZ_GOV_PL
https://t.co/N2lYEbsYZ9
17 maja obchodzony jest Światowy Dzień Nadciśnienia Tętniczego. Zachęcamy dziś Państwa do porzucenia złych nawyków oraz stałego kontrolowania ciśnienia krwi. Jeśli okaże się, że odbiega ono od normy, należy jak najszybciej zgłosić się do lekarza! https://t.co/pzm8PhPWDI
ℹ 16 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Celiakii.
Celiakia jest chorobą autoimmunologiczną o podłożu genetycznym, w której dochodzi do nieprawidłowej reakcji układu odpornościowego pod wpływem spożycia glutenu – czyli białka zapasowego zawartego w zbożach. https://t.co/vRe6H5KDkJ
Prof. Lucjan Wyrwicz @NIO_PIB w rozmowie z @RzeczPacjenta mówi o tym, kto i kiedy powinien wypisać pacjentowi kartę #DiLO i z jakimi dokumentami pacjent powinien zgłosić się na pierwszą wizytę u onkologa. https://t.co/4lpcqd2TMm
RT @tomziel1: W ramach Tygodnia Pacjenckiego @medexpresspl miałem okazję porozmawiać o wykluczeniu cyfrowym pacjentów.
Jak powiedział @Rze…
POZ może odmówić zapisu pacjenta na konkretny termin, jeżeli nie dysponuje w tym czasie wolnym miejscem z uwagi na wcześniejsze umówienie innej osoby.
Sprawdź najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi:
https://t.co/GpwYPqt1Mv https://t.co/3JjxczlTzz
Wszystkim Pielęgniarkom, Pielęgniarzom i Położnym składamy wyrazy uznania za codzienną ciężką pracę, ratującą zdrowie i życie! https://t.co/7lb1ylYBBY
Wydawcą dzisiejszego @medexpresspl jest @RzeczPacjenta @BartChmielowiec. Ważne tematy:
- ustawa o jakości w ochronie zdrowia i bezpieczeństwie
- nierówności w dostępie do świadczeń zdrowotnych osób wykluczonych cyfrowo
- edukacja w zakresie praw pacjenta https://t.co/npVkSckJ2s
Tak, zostały zaktualizowane rekomendacje Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczące organizacji odwiedzin pacjentów.
Poniżej aktualne rekomendacje:
https://t.co/0wVtJu5QBB
Sprawdź najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi:
https://t.co/GpwYPqt1Mv https://t.co/HlBxIneuB1
@Bea_tak Dzień dobry. Prosimy o kontakt na prv. Będziemy interweniować.
Przepisy nie ustalają maksymalnego czasu oczekiwania na wizytę. Określają jedynie, że pacjent kierowany w trybie pilnym powinien uzyskać świadczenie według kolejności wpisów na listę oczekujących przed pacjentami z kategorii medycznej „przypadek stabilny”. https://t.co/tOzGqislp9
Pacjent nie musi do składać pisemnych wniosków ani wypełniać druków, aby uzyskać swoją dokumentację medyczną. Może ją odebrać osobiście albo mailowo lub upoważnić do jej odbioru osobę trzecią.
Sprawdź najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi:
https://t.co/GpwYPqt1Mv https://t.co/F7Mqgmn7ov
Tak. Osoba posiadająca szczególne uprawnienia (np. Zasłużony Honorowy Dawca Krwi) powinna być przyjęta do poradni rehabilitacyjnej w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia się.
Sprawdź najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi:
https://t.co/GpwYPqt1Mv https://t.co/KxgjjLi7z0
@tomziel1 @NFZ_GOV_PL Prosimy o kontakt na prv. Podejmiemy interwencję.
@RzeczPacjenta zaprasza pracowników placówek med. na szkolenia:
➡ Kontakt z pacjentem. Zasady dobrej komunikacji 👉 https://t.co/5qj11SGQjU
➡ Standardy przestrzegania praw pacjenta. Procedury 👉 https://t.co/1OOlFaaywJ
➡ Prawa i obowiązki pacjenta👉https://t.co/yOgBeRAOkR https://t.co/vwjRRTNiZB
"Myślę, że ustawa o bezpieczeństwie i jakości to jedna z najważniejszych ustaw dotyczących systemu. Mam nadzieję, że zostanie wdrożona jak najszybciej" - zaznaczył podczas konferencji w Gdańsku @BartChmielowiec. @UCKGdansk @a_niedzielski @NFZ_GOV_PL https://t.co/vXWBiySCBl
Obserwujemy wysyp fake newsów na ten temat, nie wolno ich bagatelizować. Należy reagować, tłumaczyć i edukować w tym zakresie - nie możemy pozwolić na wprowadzanie chaosu. Wszyscy musimy czuć się bezpiecznie - dodał @BartChmielowiec na #EEC2022. @rynekzdrowia @WaldekKraska
[email protected] podczas #EEC2022: Nie zanotowaliśmy zwiększonej liczby skarg w związku z pomocą, której udzielamy uchodźcom. Mieliśmy kilkanaście sygnałów, że rzekomo uchodźcy są traktowani lepiej niż polscy pacjenci, jednak one się nie potwierdziły. https://t.co/F4f7HNpnNf
"Rada Organizacji Pacjentów działająca przy @RzeczPacjenta aktywnie uczestniczy także w procesach legislacji, konsultujemy wiele projektów i wdrażanych zmian. Będziemy chcieli kontynuować wzmacnianie głosu pacjentów w systemie - zaznaczył @BartChmielowiec na #PatientEmpowerment. https://t.co/ABsAQf2q2v
[email protected] otworzył dziś Kongres Patient Empowerment. "Chciałbym podziękować wszystkim organizacjom, które aktywnie pomagają - również w obliczu wojny i tragedii naszych przyjaciół z Ukrainy. Jestem pełen podziwu dla Państwa działań" - mówił @RzeczPacjenta. @medexpresspl https://t.co/LROvJMBYbb
ZOBACZ KONIECZNIE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?