Nie możesz zasnąć? Poznaj 10 domowych sposobów na bezsenność! © 123rf
[1/12]

Nie możesz zasnąć? Poznaj 10 domowych sposobów na bezsenność!

Bezsenność to najczęstsze zaburzenie snu, które przejawia się:
• kłopotami w zaśnięciu, czyli wielogodzinnym, ale bezowocnym oczekiwaniem na sen (faza I zaburzenia),
• trudnościami w utrzymaniu ciągłości snu, częstym wybudzaniem i niemożnością ponownego zaśnięcia (faza II),
• bardzo wczesnym wybudzaniem się następnego dnia (faza III).
Po ciężkiej nocy pojawiają się nieprzyjemne konsekwencje niewyspania. Zmęczenie, ciężka głowa, rozdrażnienie, większa ochota na słodycze, które mają dodać energii, trudności w koncentracji oraz senność w ciągu dnia to objawy, które obniżają radość z życia i codziennych czynności.

Receptą na problem wydaje się stosowanie leków, ale tych nie zaleca się stosowanie częściej niż 2-3 razy w tygodniu (lub więcej niż 10 razy w miesiącu). Także czas ciągłego przyjmowania nie jest zalecany dłuższy niż 2-4 tygodnia. Dlaczego? Leki na bezsenność uzależniają i nie leczą problemu.

Przedstawiamy domowe i bezpieczne sposoby na bezsenność, które pomogą Ci się wyciszyć i spokojnie zasnąć.

Leki na bezsenność nie są polecane do długotrwałego stosowania z powodu ryzyka uzależnienia od ich działanie. Dlatego Przedstawiamy domowe i bezpieczne sposoby na bezsenność, które pomogą Ci się wyciszyć i spokojnie zasnąć.

Najnowsze wiadomości

reklama