Duże znaczenie w tej kampanii ma strona internetowa
http://www.niemarnuje.pl/. W całości poświęcona jest zapobieganiu marnowania żywności i przetwarzaniu pozostałych resztek. Jej zadaniem jest przedstawienie konsumentom sposobów na unikanie marnowania żywności. Jest przyjazna dla użytkownika. Składa się z zakładek, które ułatwiają oszczędne gospodarowanie produktami żywnościowymi.
Jedną z takich zakładek jest "Policz porcje" - pozwala, poprzez określenie liczby osób, dla których dana porcja jest przygotowywana, podanie liczby danego pokarmu, który chcemy przygotować.
Strona pozwala też dokładnie zaplanować zakupy.
W kolejnej zakładce znajdziemy przepisy kulinarne państwa Kuroniów. Na stronie znajdują się też porady jak przechowywać żywność aby zachowała ona świeżość jak najdłużej. Można tam znaleźć także bardzo wiele informacji na temat przekazywania i dzielenia się żywnością z potrzebującymi.
Jak czytamy na stronie Polskich Banków Żywności: "Federacja Polskich Banków Żywności poprzez hasło "Nie marnuj jedzenia. Wyrzuć do śmieci stare przyzwyczajenia". Chce zachęcić społeczeństwo do porzucenia dotychczasowych przyzwyczajeń i przyjęcia nowych postaw sprzyjających środowisku naturalnemu. Publiczne poruszenie tematu marnowania żywności ma na celu uświadomienie konsumentom konsekwencji marnowania żywności oraz pokazanie korzyści, które wynikają z zapobiegania marnowaniu żywności."
Na stronie odnajdujemy wiele przydatnych informacji na temat Polskich Banków Żywności dla indywidualnych gospodarstw domowych oraz dla producentów i dystrybutorów. Warto zapoznać się z informacjami podanymi na tej stronie aby uniknąć niepotrzebnych zakupów, wydawania pieniędzy, a w finale wyrzucania jedzenia. Przecież tak wielu ludzi głoduje...
Współautor artykułu:
- Marta Wróbel
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?