Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
4 z 18
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/Powarszawsku/posts/1216558688530901&show_text=true&width=552&height=719&appId" width="552" height="719" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>
Niewiele osób wie, że obecne metro warszawskie nie jest pierwszym, jakie w stolicy budowano. Krótko po wojnie, w latach 50., z inicjatywy ZSRR ruszyła w Warszawie budowa metra głębokiego, które miało przebiegać od 30 do 50 m pod ziemią i pełnić m.in. funkcje wojskowe. W różnych punktach miasta wykopano pierwsze szyby i tunele dla budowniczych, a na Targówku (Praga) powstał blisko kilometr odcinka testowego. W mediach szumnie zapowiadano, że warszawiacy już wkrótce pomkną metrem. Gospodarka PRL nie była jednak w stanie udźwignąć stale rosnących kosztów budowy, a do tego brakowało dokładnych planów budowy, maszyn budowlanych i wykwalifikowanych robotników.

Niesamowite opuszczone stacje metra. My z trudem budujemy, oni porzucają prawdziwe dzieła sztuki

Metro głębokie z lat 50. – Warszawa, Polska

Zobacz również

Brązowy medal Projektu Warszawa w Ekstraklasie siatkarzy

Brązowy medal Projektu Warszawa w Ekstraklasie siatkarzy

Uczniowie "różowego królestwa", czyli II LO w Malborku pożegnali się ze szkołą

Uczniowie "różowego królestwa", czyli II LO w Malborku pożegnali się ze szkołą

Polecamy

Jestem ekspertem żywienia i jem cukier, ale nie tyję. Jak to robię? Co jem?

Jestem ekspertem żywienia i jem cukier, ale nie tyję. Jak to robię? Co jem?

Notorycznym problemem mieszkańców Maślic są... driftujące samochody

Notorycznym problemem mieszkańców Maślic są... driftujące samochody

Wielogodzinne erekcje i utrata wzroku. 5 powodów sprawi, że nie sięgniesz po Viagrę

Wielogodzinne erekcje i utrata wzroku. 5 powodów sprawi, że nie sięgniesz po Viagrę