Gdański ZTM chce do końca 2011 roku unowocześnić swoją flotę. Wszystkie wyprodukowane w latach 70. tramwaje Konstal 105N mają zostać zezłomowane. Ich miejsce zajmą sprowadzane z Niemiec i zmodernizowane używane składy N8C (popularnie zwane dortmundami) oraz nowe tramwaje PESA 120 NaG SWING, które właśnie powstają w bydgoskiej fabryce.
Tramwaje PESA 120 NaG SWING to specjalnie zmodyfikowane dla gdańskiego ZTM-u pojazdy typu 120 Na. W projektowaniu modyfikacji udział brali motorniczy i pracownicy techniczni trójmiejskiego przewoźnika. Gdańskie tramwaje zostaną wyposażone m.in. w klimatyzację, wysuwane rampy dla osób niepełnosprawnych oraz system wykrywania i likwidacji poślizgów. Dodatkowo każdy tramwaj PESA będzie miał system, który pokazuje przebieg trasy na monitorach zamieszczonych we wnętrzu pojazdu.
"Dzięki temu systemowi pasażer będzie mógł na bieżąco śledzić trasę przejazdu, zobaczyć na mapie Gdańska, w jakim dokładnie miejscu się znajduje i jaka odległość dzieli go od "jego" przystanku. Na monitorze prezentowane będą również charakterystyczne miejsca i obiekty, obok których pojazd będzie w danym momencie przejeżdżał" - mówi Dziennikowi Bałtyckiemu Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Dwa nowe tramwaje z Bydgoszczy pojawią się na gdańskich torach we wrześniu. Kolejne trzy jeszcze w tym roku. Łącznie ZTM kupi 35 pojazdów PESA. Jeden skład kosztuje 8,7 mln zł.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?