Autobus jest pojazdem niskopodłogowym, posiada długość prawie 18 m, natomiast szerokości 2,550 m w najwyższym miejscu aż 3,150 m wysokości. Z uwagi, że niskopodłogowy jest przyjazny dla osób niepełnosprawnych jak też dla matek z dzieckiem na wózku.
Posiada pięciocylindrowym silnikiem o pojemności 9291 cm3 oraz moc 320 KM w technologii spalania paliwa EURO6. Z uwagi na zastosowanie nowoczesnym technologiom, praca silnika (1100 - 1400 obrotów) jest cichsza aniżeli standardowego silnika. Silnik jest przystosowany w 100 proc. do wykorzystania BioDiesla.
Pokazywany w piątek próbny egzemplarz przed krakowskim magistratem posiada 59 miejsc siedzących i tylko 54 miejsca stojące, na całej swej długości jest niskopodłogowy. Dodatkowe atuty to system wydajnej klimatyzacji, informacji pasażerskiej wewnętrznej i zewnętrznej, ponadto informacji głosowej.
Niestety nie MPK Kraków a Firma Mobilis będzie użytkował ten pojazd. Mobilis w Krakowie w dziwny sposób kolejny raz wygrał cz. obsługi krakowskich pasażerów. Firma ta od 1 sierpnia 2014 odbierze MPK Kraków kolejną cz. linii autobusowych.
Dość często jeżdżę autobusem linii 304 obsługiwanej przez Mobilis i widzę w jakim stanie są te pojazdy w porównaniu do autobusów MPK. We wnętrzu podrapane i na dole szczególnie przy drzwiach widać rdze siedzenia z wystającymi drutami, dość często nieczynne kasowniki lub automat do sprzedaży biletów. Natomiast dodzwonić się do dyspozytora tej firmy graniczy z cudem.
Kto to jest Firma Mobilis Spółka zoo ? z siedziba w Warszawie. Odpowiedź jest przykra, bo to córka Izraelskiej Spółdzielni Egged. Niestety Izrael coraz częściej wykupuje różne ważne gospodarcze w Polsce instytucje różnych branż, a tym samym uzależniając nasz kraj wiadomo od kogo.
Od zarania powstania komunikacji miejskiej w Krakowie firmy polskie i krakowskie zajmowały usługami przewozu pasażerskiego. Niestety po 1989 roku, a szczególnie po wejściu Polski do Unii Europejskiej przemądrzali krakowscy rajcowie i krakowski najważniejszy człowiek w Urzędzie Miasta przystąpili do destabilizacji i niszczenia sprawdzonego i zasłużonego przewoźnika miejskiego jakim jest MPK czyli miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp.zoo w Krakowie, które jest spółka miejską i podległe miastu.
Można się zastanowić czy z Krakowa znikną niebieskie autobusy ze znakiem firmowym MPK Kraków, które zastąpią autobusu koloru żółtego i wcześniej czy później z Herbem Izraela.
Błędy z powodu wprowadzenia obcej firmy z poza Krakowa na rynek usług transportu miejskiego:
- Kraków jest dzięki Radzie Miasta oraz Prezydentowi zadłużony ponad normę i raczej nie interesują się szukaniem dodatkowych dochodów, co w/w jest przykładem,
- Mobilis ma główną Polską siedzibę w Warszawie, a tym samym podatki i inne dochody oraz prowizja od biletów idą do Warszawy i zagranicę,
- niszczona jest infrastruktura i zaplecze techniczne firmy miejskiej MPK Kraków,
- można się zastanowić co to za gospodarze, którzy tak bezmyślnie gospodarzą oraz nie dbają o lepsze pojazdy autobusowe dla własnej firmy czyli MPK z której podatki i prowizje zostają w mieście.
Niestety już kilka lat temu w sposób bez myślny powołano Monopolistę ZIKiT w Krakowie. Do czasu powołanie tej dodatkowej instytucji sprawami komunikacji miejskiej zajmowało się właśnie MPK co powodowało, że te usługi były tańszej i mniejsze zatrudnienie zbędnych urzędników.
Tak wygląda gospodarność po Krakowsku i zamiast tradycyjnego Herbu Komunikacji Miejskiej mamy na pojazdach miejskich krakowskiego bohomaza.
Jest dziwne, że krakowianie nie protestują przeciwko takiej polityce transportowej w Krakowie.
(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim)
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?