MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Personal Branding, a worek

Cezariusz T. Pawłowski
Cezariusz T. Pawłowski
Personal branding jest pojęciem płynnie szerokim i zależnym od środowiska biznesowego i edukacyjnego osoby, która go definiuje.

Spoglądając na zachodnich opiniotwórców, mamy z jednej strony Dana Schawbel, którego świat biznesu był wcześniej związany z informatyką i marketingiem, a z drugiej Huberta Rampersad, znanego np. z idei stosowania bardzo wyśrubowanego sytemu jakości Six Sigma w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Łatwo przewidzieć, który z nich większy nacisk kładzie na promocję produktu-człowieka, zwłaszcza z wykorzystaniem internetu, a który, na pracy mającej na celu wydobycia najlepszych cech produktu-człowieka.

Która z metod jest lepsza? Wszystko jest kwestią parametrów granicznych: celu, czasu, pieniędzy, pracy, a głównie tego na ile i jak jest ukształtowany człowiek, który chce zbudować lub doszlifować swój wizerunek. Ogólna metodyka jest ta sama, ale dla każdego muszą zostać dobrane indywidualna środki i narzędzia. Inaczej pracuje się nad zbudowaniem wizerunku nowo awansowanego managera, który chce dopiero zbudować swoja markę. Całkiem inaczej będzie się tuningować wizerunek bardzo doświadczonego managera, któremu została właśnie powierzona rola zbawiciela, w przeżywającej kłopoty spółce giełdowej.

Personal branding jest więc jak worek, w którym zajęcie znajdą trenerzy, socjologowie, specjaliści od mowy ciała, szkoleniowcy, designerzy, marketingowcy, spece od internetu i portali społecznościowych, PR-owcy, "lobbysto-zapraszacze". Trzeba tylko uważać, aby ten, który wyskoczy z worka na ekran był jeszcze sobą.

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto