Za obsługę techniczną składu, za jego serwisowanie, przygotowanie do drogi oraz wszelkie naprawy odpowiada producent. Czekamy na informacje z jego strony, co było przyczyną usterki i oczywiście na naprawiony pociąg - mówiła w Polskim Radiu Beata Czemerajda z PKP Intercity.
Nie wszyscy pasażerowie cieszą się z Pendolino
Okazuje się, że to nie pierwsze kilkugodzinne opóźnienie pociągu. Również wczoraj Pendolino z Warszawy do Wrocławia dotarło na miejsce z niespełna dwugodzinnym opóźnieniem. Było ono spowodowane nieprawidłowym działaniem układu sterowania ruchem w miejscowości Szeligi.
Pasażerowie mogą starać się o zwrot części ceny biletu. Jak to zrobić i w jakim terminie - można się tego dowiedzieć między innymi ze strony http://intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/reklamacje-i-skargi/terminy-wnoszenia-skarg,-reklamacji-oraz-wnioskow-o-zwrot-za-bilet.html.
Wysokość rekompensaty uzależniona jest od spóźnienia pociągu. Gdy jest ono w granicach od 60 do 119 minut - wynosi 25% ceny biletu, powyżej 120 minut - 50%. W przypadku opóżnienia do 60 minut - rekompensata nie przysługuje.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?