Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP przygotowuje się na Euro 2012

Magda Grabowska
Magda Grabowska
Nowoczesny pociąg TGV.
Nowoczesny pociąg TGV. wikipedia commons
Już niedługo po polskich torach będą jeździły supernowoczesne pociągi osiągające prędkość do 200 kilometrów. Ten ruch to część planu modernizacji kolei na Euro 2012.

Podróżni, którzy narzekają na jakość usług świadczonych przez PKP, już niedługo będą mieli powody do radości. Spółka informuje bowiem, że już na początku sierpnia ogłoszony zostanie przetarg na zakup nowoczesnych składów zespolonych. Co to oznacza?

Dokładnie tyle, że po polskich torach będą jeździły nowoczesne, komfortowe i bardzo szybkie pociągi. Składy zespolone posiadają własny napęd trakcyjny, to znaczy, że nie muszą być połączone z odrębną lokomotywą. Odznacza je również to, że wagony nie muszą być łączone i rozłączane, są po prostu połączone stale. Najważniejsza jednak jest informacja, że pociągi będą osiągały prędkość do 250 kilometrów na godzinę!

Nie są to jedyne korzyści z zakupu nowych składów. Znacznie poprawi się komfort jazdy, szybkość. Zmianom mają także ulec koszty, jakie spółka PKP będzie wkładała w naprawę pociągów. Przewiduje się, że te nowoczesne, będą się psuły dużo rzadziej, a także zużywały mniej energii. Zwiększy się także bezpieczeństwo podróżnych. Pierwsi o tych wszystkich zaletach przekonają się jadący z Warszawy do Gdańska, Krakowa, Katowic i Poznania.

Oczywisty jest fakt, że zakup nowych składów wiąże się dla PKP z dużym wydatkiem. Inwestycja ma wynieść niemal 400 milionów euro. Wydatek może jednak wyjść spółce na dobre, gdyż stare składy często wymagają napraw, co jest bardzo kosztowne. Na początek PKP zakupi 20 składów zespolonych. Jest to pierwszy etap modernizacji kolei, dostosowania jej do standardów europejskich. Pierwsze pociągi wyjadą na przełomie 2011 i 2012 roku, czyli jeszcze przed organizowanym w Polsce Euro 2012. Zakupione pociągi będą jeździły jeszcze po starych torach, ale podczas drugiego etapu modernizacji tory zostaną wymienione, a kolejne zakupione składy będą osiągały prędkość do 350 kilometrów na godzinę. Jeszcze nowocześniejsze pociągi będą jeździły na tak zwanej trasie Ygrek łączącej Warszawę, Łódź, Poznań i Wrocław.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto