W uroczystości wzięli udział: prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta, prezydent Otwocka Zbigniew Szczepaniak oraz burmistrz Józefowa Stanisław Kruszewski.
- Traktujemy to porozumienie jako wstępny etap rozwoju SKM na tej linii. Dlatego włączyliśmy się w to przedsięwzięcie, traktując je jako dodatkową ofertę dla naszych mieszkańców -
stwierdził prezydent Otwocka Zbigniew Szczepaniak.
Nowa linia SKM-S1, zostanie uruchomiona 1 września. Pociągi będą kursowały na trasie Otwock-Józefów - Warszawa Wschodnia. Dzięki temu pasażerowie będą mieli do dyspozycji o 10 kursów więcej na pełnej trasie (Warszawa Wschodnia - Otwock) i po jednym kursie skróconym na trasie z Dworca Wschodniego do Falenicy. Na trasie do Otwocka, razem ze składami Kolei Mazowieckich będzie jeździło 61 pociągów. W przeciwnym kierunku 63. Rozkłady obu przewoźników mają być ze sobą skoordynowane. Składy będą jeździć co 10, 15 minut.
- Nowa linia SKM zostanie uruchomiona zdecydowanie szybciej niż pierwotnie zakładaliśmy. Ułatwiamy życie mieszkańcom, których istotna część pracuje w Warszawie - powiedziała prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz - Linia Warszawa Wschodnia -
Otwock to już trzecia linia SKM.
ZTM planuje uruchomienie specjalnych linii autobusowych mających dowozić mieszkańców do trasy SKM.
Pociągi będą dojeżdżały do Warszawy Wschodniej tylko tymczasowo. Najprawdopodobniej już od grudnia trasa zostanie wydłużona tak, aby można było dowieźć pasażerów do Śródmieścia, a następnie do Dworca Zachodniego.
Największe obawy wraz z uruchomieniem nowego połączenia mają mieszkańcy Wawra. Obawiają się, że przez nowe połączenia, dzielnica zostanie sparaliżowana. Wszystko przez to, że Radość, Miedzeszyn i Falenica przedzielone są torami na pół. Czy ich obawy się sprawdzą? Przekonamy się już za klika dni.
Nowa linia zostanie uruchomiona zacznie szybciej niż przewidywano. Początkowo pociągi miejskie miały dojeżdżać do Otwocka w 2011 roku. Na zmianę planów wpłynęła ogromna popularność linii zastępczej, która została uruchomiona po zamknięciu Wału Miedzeszyńskiego w związku z sytuacją powodziową.
Trasa podstawowa:
Warszawa Wschodnia - Warszawa Olszynka Grochowska - Warszawa Gocławek - Warszawa Wawer-Warszawa Anin-Warszawa Międzylesie - Warszawa Radość - Warszawa Miedzeszyn - Warszawa Falenica - Michalin - Józefów - Świder - Otwock
Kursy skrócone:
Warszawa Wschodnia - Warszawa Olszynka Grochowska - Warszawa Gocławek - Warszawa Wawer - Warszawa Anin - Warszawa Międzylesie - Warszawa Radość - Warszawa Miedzeszyn - Warszawa Falenica
Granicą strefy biletowej będzie przystanek Warszawa Falenica.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?