Polskie hity eksportowe. Tymi produktami z polskich upraw i hodowli zajada się świat
Sery i twarogi W strukturze asortymentowej eksportu produktów mlecznych od lat dominującą pozycję (35% udział) zajmują sery i twarogi. W okresie styczeń–listopad 2020 r. wartość eksportu tej grupy towarowej wyniosła 755 mln EUR i była o 2% większa niż w analogicznym okresie 2019 r. Głównym kierunkiem zbytu serów i twarogów były kraje UE, z 70% udziałem w wartości wywozu (531 mln EUR), przede wszystkim Niemcy i Czechy (odpowiednio 87 mln EUR i 85 mln EUR – po 11% udziału w wartości eksportu tej grupy towarowej), a także Włochy (56 mln EUR – 7% udziału) oraz Wielka Brytania (48 mln EUR – 6%) i Słowacja (45 mln EUR – 6%). Do krajów spoza UE sery i twarogi wysyłano m.in.: na Ukrainę (80 mln EUR – 11% udziału), do Arabii Saudyjskiej (33 mln EUR – 4%) oraz Izraela (14 mln EUR – 2%).