Czas do końca listopada
Osoby, które jeszcze nie złożyły wniosku o środki na wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry start” mają czas do 30 listopada 2022 roku. Aby to zrobić niezbędny jest dowód osobisty, numer rachunku bankowego, na który zostanie wypłacone świadczenie, adres mailowy, a także orzeczenie o niepełnosprawności, jeśli takie jest wystawione. Konieczny jest również PESEL dziecka oraz nazwa i adres szkoły do której uczęszcza.
Powiat gdański:
- Liczba złożonych wniosków: 13 562.
- Liczba dzieci, na które złożono wnioski: 19 266.
- Liczba wypłaconych świadczeń: 17 856.
- Kwota wypłaconych świadczeń "Dobry start": 5 356 500 zł.
Wniosek o świadczenie 300 plus można złożyć tylko elektronicznie, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, portalu Emp@tia bądź przez bankowość elektroniczną. Świadczenie wypłacane jest wyłącznie na rachunek bankowy podany we wniosku. Jeżeli rodzic czy opiekun złoży wniosek październiku lub listopadzie, pieniądze trafią na konto w ciągu kolejnych dwóch miesięcy.
Jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł przysługuje raz w roku na każde uczące się w szkole dziecko, od 7 lat do ukończenia przez nie 20 lub 24 roku życia (jeśli posiada orzeczenie o niepełnosprawności). Za te pieniądze można kupić podręczniki, zeszyty lub sprzęt potrzebny do szkoły i nauki.
Polacy badają kosmos
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?