MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Praca magisterska. Nie bójcie się innowacyjności

Oskar Berezowski
Oskar Berezowski
Słowo "nowatorski" jest jednym z najczęściej wykorzystywanych przez branżę PR. Dlaczego? Bo to synonim nowoczesności kojarzonej z sukcesem. Zabierając się do pisania pracy naukowej nie bójcie się myśleć o sukcesie i bądźcie nowatorscy.

Zanim zacząłem pisać ten tekst, usiadłem i myślałem na czym może polegać jego nowatorskość. Czy jest coś odkrywczego, pionierskiego w małym opracowaniu dotyczącym tego, że dobra praca naukowa powinna być innowacyjna, pomysłowa, świeża, oryginalna, a poprzez to ciekawa i ważna dla świata nauki, lub choćby dla autora i promotora?

Nie będę prekursorem, tworzył nowych teorii, ale to nie znaczy, że poniższy tekst będzie całkiem odtwórczy. Nie trzeba odnaleźć piątego typu koniugacji czasowników łacińskich, albo wyodrębnić specyficznego zestawu genów odpowiedzialnego wyłącznie za wygląd ud, by zrobić coś nowatorskiego.

Czasem wystarczy spojrzeć na teoretycznie "oklepany" temat w inny sposób. Dlatego przed zabraniem się do napisania pracy naukowej czy zwykłego tekstu zgromadźmy dostępne materiały na planowany temat, zagłębcie się w nie i zróbcie analizę zebranych informacji. Olśniło was? Macie ciekawy wniosek? Jeśli tak - trzymacie w ręku swój nowatorski temat. Posłużmy się przykładem: zamierzacie pisać pracę z ekonomii i badacie strategię marketingową znanej firmy sadowniczej Apple. Podstawowym błędem jest zrobienie z tego opracowania pt.: "Strategia marketingowa Apple".

- Z analizy tej firmy może jednak wynikać wniosek, że brak obecności firmy na portalach społecznościowych spowodował utratę udziałów rynkowych na rzecz konkurencji. Jeśli tak, to lepiej pisać prace pt. “Znaczenie serwisów społecznościowych dla skuteczności strategii marketingowych na rynku soków na przykładzie firmy Apple - radzi dr Magdalena Cicharska z naukowej platformy wydawniczej Texterbooks.com.

Z powyższego przykładu widać, że ważna jest też organizacja waszej pracy. Przystępowanie do pisania z góry przyjętego lub narzuconego tematu może okazać się nieefektywne i niesatysfakcjonujące. Trudno przewrócić do góry nogami swoją pracę, gdy ciekawy wniosek wyciągniemy dopiero na końcu i schowamy go pod opracowaniami czasochłonnych badań, które każdy może przeprowadzić.

Wyobraźmy sobie na przykład, że analiza finansowa firmy Apple wskazuje na złe zarządzanie zapasami, które powoduje zamrożenie środków i w konsekwencji brak kapitału na inwestycje, podnosi koszty magazynowania, co zmniejsza zyski firmy itd.

- Zamiast pisać o analizie finansowej firmy, napiszmy o wpływie zarządzania logistyką w firmie na stan jej finansów - radzi dr Cicharska, promotorka wielu prac w Szkole Głównej Handlowej.

Warto też pamiętać, że innowacyjne podejście do tematu ma istotny wpływ na ocenę naszej “magisterki” czy licencjatu. Często warto porozmawiać o tym wcześniej z promotorem, który może podpowiedzieć wam kierunek. Być może będzie wiedział, czy nasze podejście jest faktycznie nowatorskie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Szokująca oferta pracy. Warunkiem uczestnictwo w saunie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto