Prowadzisz siedzący tryb życia? Twój organizm może się na tobie zemścić! Brak ruchu i rozwój tych chorób idą ze sobą w parze

Agata Siemiaszko
Agata Siemiaszko
Siedzący tryb życia i nieprawidłowa dieta mogą przyczynić się do rozwoju wielu chorób. Sprawdź, jakie schorzenia może spowodować brak aktywności fizycznej.  

Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Siedzący tryb życia i nieprawidłowa dieta mogą przyczynić się do rozwoju wielu chorób. Sprawdź, jakie schorzenia może spowodować brak aktywności fizycznej. Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. https://www.gettyimages.com/Fabio Camandona
Udostępnij:
Siedzący tryb życia nie tylko obniża sprawność fizyczną, ale może zwiększać ryzyko rozwoju wielu chorób. Z badań przeprowadzonych przez Międzynarodową Organizację Zdrowia (WHO) wynika, że ponad 80 proc. młodzieży na świecie jest niewystarczająco aktywna fizycznie! Sprawdź, jakie choroby może powodować niewłaściwa dieta i brak aktywności ruchowej.

Siedzący tryb życia może powodować rozwój groźnych chorób!

Siedzący tryb życia oraz brak odpowiedniej ilości wysiłku fizycznego jest poważnym problemem zdrowotnym. Aktywność fizyczna jest ważnym czynnikiem warunkującym stan zdrowia organizmu oraz jakość życia.

Regularne ćwiczenia fizyczne zmniejszają ryzyko przedwczesnego zgonu z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego nawet o 50 proc. – informuje Wojciech Drygas, dyrektor programu CINDI w Polsce.

Brak odpowiedniej dawki ruchu może przyczynić się do rozwoju chorób:

  • układu sercowo- naczyniowego,
  • układu kostno-szkieletowego,
  • układu immunologicznego,
  • zaburzeń gospodarki hormonalnej.

Badania przeprowadzone w ramach programu CINDI (Coordinated Noncommunicable Disease Intervention) w 2018 r. wykazały, że 50-60 proc. badanych ma zbyt małą aktywność fizyczną w ciągu dnia, co przekłada się bezpośrednio na wzrost ryzyka rozwoju wielu chorób.

Sprawdź, które choroby może powodować brak ruchu

Ile powinna wynosić zalecana aktywność fizyczna?
Na stronie Międzynarodowej Organizacji Zdrowia (WHO) zapisane są zalecenia dotyczące aktywności fizyczne osób w różnych grupach wiekowych. Zaleca się, aby codziennie poświęcać przynajmniej 30 min na umiarkowaną aktywność fizyczną lub 20 minut intensywnej aktywności w ciągu dnia.

Najbardziej polecane formy aktywności to:

  • spacery,
  • jogging lub trucht,
  • trening fitness,
  • jazda na rowerze,
  • nordic walking.

Sprawdź, do jakich chorób może prowadzić siedzący tryb życia!

Wideo

Materiał oryginalny: Prowadzisz siedzący tryb życia? Twój organizm może się na tobie zemścić! Brak ruchu i rozwój tych chorób idą ze sobą w parze - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie