Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Realna fantastyka - daj się ponieść wyobraźni

Ewelina Berlińska
Ewelina Berlińska
"Żywe szachy" - drużyna dobra.
"Żywe szachy" - drużyna dobra. zdjęcie pochodzi z serwisu www.grimuar.org/
"Żywe szachy", LARP-y, prelekcje. Duchy, elfy i krasnoludy. Brzmi niesamowicie? A wszystko to za sprawą fantastycznych (dosłownie i w przenośni) inicjatyw miłośników fantastyki z lubelskiego klubu GRIMUAR.

Pierwsze spotkanie organizacyjne Studenckiego Klubu Miłośników Fantastyki i Gier Fabularnych GRIMUAR odbyło się 7 marca 2003 roku. Niedawno klub obchodził swoje 5-lecie. Działają głównie na terenie Lublina, ale jeśli tylko nadarza się okazja, jeżdżą także w inne miejsca. Można ich spotkać na ogólnopolskich konwentach fantastycznych. Klub zrzesza głównie studentów i absolwentów, ale kategoria wieku nie jest wyznacznikiem.

- Spotykamy się w każdy poniedziałek. Nasze spotkania odbywają się w Sali Kolegium Humanistycznego, udostępnionej przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, za co jego władzom jesteśmy bardzo wdzięczni - mówi dla serwisu Wiadomości24.pl Daniel „Krzak”, jeden z członków klubu. - Na każdym ze spotkań odbywają się prelekcje, warsztaty lub dyskusje, które dotyczą głównie fantastyki, ale mogą się również zdarzyć i inne tematy, zaproponowane przez uczestników. Poza regularnymi spotkaniami, klub organizuje także tzw. LARP-y (Live Action Role-Playin – odmiana gry fabularnej rozgrywanej na żywo, rodzaj gry terenowej), wspólne wyjazdy i imprezy integracyjne.

Międzynarodowy LARP i „Żywe szachy”

W 2007 roku członkowie klubu zorganizowali LARP-a dla młodzieży z wymiany międzynarodowej (brali w niej udział uczniowie z Ukrainy i Niemiec). Prowadzący grę terenową wystąpili w przebraniach fantastycznych postaci, takich jak: mag, elf, rycerz, kapłanka, krasnolud czy duch. Zadaniem uczestników było zdobycie sześciu smoczych jaj o różnych wartościach i w różnych konkurencjach.

Duże zainteresowanie wzbudziły również tzw. „Żywe szachy”, które po raz pierwszy odbyły się w ramach zeszłorocznych „Kozienaliów” w Lublinie, a następnie wystawiono je na ogólnopolskim konwencie fantastyki - Falkon (w 2007r.). Uczestnicy, poprzebierani w stroje przywodzące na myśl średniowieczne postacie udawali figury i piony. Drużyna białych (drużyna dobra) toczyła bój z drużyną czarnych (drużyną zła). Całość przebiegała według gotowego scenariusza, pozostawiając jednak miejsce na spontaniczne reakcje aktorów, które często wywoływały śmiech wśród zebranej publiczności.

„TyciKON” na lubelskich „Kozienaliach”

W ubiegłym roku na „Kozienaliach” (lubelskie Dni Kultury Studenckiej) członkowie „Grimuaru” zorganizowali program pod nazwą „tyciKON”. Cieszył się on dużą popularnością, a organizatorzy zostali poproszeni o przygotowanie „tyciKONu” w tym roku. Informacje na temat „tyciKONu 2007” oraz program tegorocznej imprezy można znaleźć na stronie http://www.tycikon.konwent.pl/.

Informacje o Studenckim Klubie Miłośników Fantastyki i Gier Fabularnych GRIMUAR

Plakaty promujące tegoroczny „tyciKON”:
Część 1
Część 2
Część 3

od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto