Realna fantastyka - daj się ponieść wyobraźni

Ewelina Berlińska
Ewelina Berlińska
"Żywe szachy" - drużyna dobra.
"Żywe szachy" - drużyna dobra. zdjęcie pochodzi z serwisu www.grimuar.org/
Udostępnij:
"Żywe szachy", LARP-y, prelekcje. Duchy, elfy i krasnoludy. Brzmi niesamowicie? A wszystko to za sprawą fantastycznych (dosłownie i w przenośni) inicjatyw miłośników fantastyki z lubelskiego klubu GRIMUAR.

Pierwsze spotkanie organizacyjne Studenckiego Klubu Miłośników Fantastyki i Gier Fabularnych GRIMUAR odbyło się 7 marca 2003 roku. Niedawno klub obchodził swoje 5-lecie. Działają głównie na terenie Lublina, ale jeśli tylko nadarza się okazja, jeżdżą także w inne miejsca. Można ich spotkać na ogólnopolskich konwentach fantastycznych. Klub zrzesza głównie studentów i absolwentów, ale kategoria wieku nie jest wyznacznikiem.

- Spotykamy się w każdy poniedziałek. Nasze spotkania odbywają się w Sali Kolegium Humanistycznego, udostępnionej przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, za co jego władzom jesteśmy bardzo wdzięczni - mówi dla serwisu Wiadomości24.pl Daniel „Krzak”, jeden z członków klubu. - Na każdym ze spotkań odbywają się prelekcje, warsztaty lub dyskusje, które dotyczą głównie fantastyki, ale mogą się również zdarzyć i inne tematy, zaproponowane przez uczestników. Poza regularnymi spotkaniami, klub organizuje także tzw. LARP-y (Live Action Role-Playin – odmiana gry fabularnej rozgrywanej na żywo, rodzaj gry terenowej), wspólne wyjazdy i imprezy integracyjne.

Międzynarodowy LARP i „Żywe szachy”

W 2007 roku członkowie klubu zorganizowali LARP-a dla młodzieży z wymiany międzynarodowej (brali w niej udział uczniowie z Ukrainy i Niemiec). Prowadzący grę terenową wystąpili w przebraniach fantastycznych postaci, takich jak: mag, elf, rycerz, kapłanka, krasnolud czy duch. Zadaniem uczestników było zdobycie sześciu smoczych jaj o różnych wartościach i w różnych konkurencjach.

Duże zainteresowanie wzbudziły również tzw. „Żywe szachy”, które po raz pierwszy odbyły się w ramach zeszłorocznych „Kozienaliów” w Lublinie, a następnie wystawiono je na ogólnopolskim konwencie fantastyki - Falkon (w 2007r.). Uczestnicy, poprzebierani w stroje przywodzące na myśl średniowieczne postacie udawali figury i piony. Drużyna białych (drużyna dobra) toczyła bój z drużyną czarnych (drużyną zła). Całość przebiegała według gotowego scenariusza, pozostawiając jednak miejsce na spontaniczne reakcje aktorów, które często wywoływały śmiech wśród zebranej publiczności.

„TyciKON” na lubelskich „Kozienaliach”

W ubiegłym roku na „Kozienaliach” (lubelskie Dni Kultury Studenckiej) członkowie „Grimuaru” zorganizowali program pod nazwą „tyciKON”. Cieszył się on dużą popularnością, a organizatorzy zostali poproszeni o przygotowanie „tyciKONu” w tym roku. Informacje na temat „tyciKONu 2007” oraz program tegorocznej imprezy można znaleźć na stronie http://www.tycikon.konwent.pl/.

Informacje o Studenckim Klubie Miłośników Fantastyki i Gier Fabularnych GRIMUAR

Plakaty promujące tegoroczny „tyciKON”:
Część 1
Część 2
Część 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wolontariusze Kultury. Ukraińscy filmowcy pomagają ofiarom wojny

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie