Konieczność pogodzenia prac ziemnych z ruchem pociągów na magistrali kolejowej, zmusza wykonawców do prowadzenia niektórych robót w porze nocnej. Zastosowana obecnie technologia, polega na pogrążaniu pionowo w grunt, ścianek szczelnych (grodzic) przy pomocy wibromłota wieszanego na haku żurawia.
Długie stalowe profile, wprowadzone w wibrację dzięki ciężarowi wibromłota, stopniowo ulegają osadzeniu w gruncie. Powstała w ten sposób konstrukcja stalowa, tworzy szczelną ścianę oporową w celu zabezpieczenia głębokich wykopów przed obsunięciem gruntu czy napływem wód gruntowych.
Solecka inwestycja przez okres najbliższych nocy, wymagać więc będzie od mieszkańców miasta, odrobiny wyrzeczeń.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?