Aby zrozumieć jak doszło do awarii, należy poznać sposób w jaki budowana jest stacja Powiśle. Składa się ona z dwóch części - zachodniej i wschodniej, które są już gotowe. Przed awarią trwały prace przy budowie łącznika, który będzie stanowił przyszły peron stacji. Właśnie ten łącznik ma znajdować się pod tunelem Wisłostrady. W tym miejscu doszło do przecieku.
Zobacz także: Kilka tygodni bez Wisłostrady i opóźnienie w budowie II linii metra
Przyszły peron stacji nie znajduje się bezpośrednio pod jezdniami tunelu. Oddziela go warstwa ziemi i ściany szczelinowe. Mimo wcześniejszych badań geologicznych, woda wdarła się na stację.
Zobacz także: Sprawdż jak ominąć korki po awarii na budowie metra
Jak informuje TVN Warszawa do tej pory nie udało się ustalić miejsca skąd wypływa woda. Do stacji wdarł się także piasek. Jak długo zamknięta będzie Wisłostrada, zależy od badań, które mają odpowiedzieć na pytanie skąd i w jakiej ilości wypłukany został piasek. Ubytek trzeba będzie wypełnić betonem, który będzie musiał stężeć.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?