Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szkoła Partycypacji Społecznej w Katowicach

Redakcja
W Katowicach odbyła się II stacjonarna sesja Szkoły Partycypacji Społecznej, projektu edukacyjnego dla działaczy obywatelskich. I majowa sesja, w Serocku, była połączona z IV. końcową sesją Szkoły Reprezentacji NGO.

Oba przedsięwzięcia programowo się łączą, gdyż są skierowane na profesjonalizację przedstawicieli trzeciego sektora. Wiele osób, które zaliczyły kursy Szkoły Reprezentacji NGO, kontynuuje naukę w SPS, pogłębiając własne umiejętności i zdobywając nowe, przydatne kompetencje.

Szkoła Partycypacji Społecznej, współfinansowana przez
rząd Szwajcarii w ramach Szwajcarskiego Programu Współpracy z nowymi krajami – członkami Unii Europejskiej, jest wspólnym „dzieckiem” Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych i Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. Głównymi autorami i realizatorami programu są: Karolina Cyran-Juraszek, Katarzyna Sadło, Marta Lewandowska, Piotr Frączak, wspierani organizacyjnie przez Weronikę Czyżewską i Anetę Marczyk.

Hasło przewodnie procesu dydaktycznego brzmi: Szkoła Partycypacji Społecznej - prawem jazdy kategorii A w społeczeństwie demokratycznym!

Całe przedsięwzięcie zostało wymyślone dla urzeczywistnienia idei profesjonalnej współpracy liderów i liderek organizacji pozarządowych z administracją publiczną wszelkich szczebli, w szczególności z władzami samorządowymi.

Podczas okresowych, trzydniowych zajęć, w trakcie wykładów, warsztatów i spotkań z przedstawicielami III. sektora poszerzają swoją wiedzę i wzmacniają umiejętności liderskie w dziedzinie realizacji polityk publicznych w różnych obszarach życia społecznego. – Zakładamy – przekonują organizatorzy -
że umożliwi im to skuteczne oddziaływanie na problemy społeczności lokalnych i sprawi, że staną się bardziej wiarygodnymi partnerami dla administracji.
Sesje wyjazdowe są tylko jednym z elementów projektu.

Dla uczestników oddano specjalistyczną platformę e-learningową: tornister.ofop.eu

Pozwala ona na uzupełnienie i pogłębienie wiedzy zdobytej podczas zjazdów stacjonarnych. W ramach e-learningu realizowane są cztery podstawowe działania: dodatkowe lektury i wskazówki bibliograficzne, bezpośredni kontakt z szkoleniowcami, prace indywidualne, prace zbiorowe. Tak, tak! Uczniowie starannie odrabiają „zadania domowe”, bowiem od tego zależą ich oceny. Są to prace konkretne, odnoszące się do sytuacji społecznej w gminie, mieście, powiecie, województwie, w których mieszkają słuchacze.

Podczas przedwakacyjnego spotkania zajęcia toczyły się w dwóch grupach. Jedna badała i opisywała prawne, praktyczne i psychospołeczne aspekty partnerskich relacji z administracją publiczną, wychwytując „twarde” proceduralno-prawne rozwiązania i „miękkie” interpersonalne kontakty.

Druga grupa zajmowała się tematem: Oddziaływanie instytucjonalne organizacji pozarządowych. Interesowała się systemem wartości, oddziaływaniem zewnętrznym (strategie działania, programy, projekty), oddziaływaniem wewnętrznym (procedury administracyjne), zasobami (ludzkimi, finansowymi, lokalowymi) oraz wyznaczaniem celów działania, misji i wizji organizacji pozarządowych.

Wejście słuchaczy na platformę e-learningową jest zindywidualizowane i odbywa się na podstawie imiennych kodów dostępu. Jest ona również dostępna w znacznej części dla wszystkich osób, gości, pragnących zdobywać wiedzę potrzebną w profesjonalnych działaniach NGO-sów.

Galeria zdjęć

Znajdź nas na Google+

Współautor artykułu:

  • Barbara Podgórska
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto