76,1 mln tabletów sprzedanych tabletów i hybryd typu 2 w 1 to o 3,2 proc. mniej niż rok wcześniej - podaje serwis ZDNET.com za firmą badawczą IDC. W 2014 roku sprzedano ogółem 229,6 mln tabletów. Był to wynik o 4,4 procent wyższy niż w 2013 r.
Największym udziały w rynku tabletów ma Apple. W ostatnim kwartale 2014 r. amerykański koncern sprzedał 21,4 mln iPadów to o 17,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Firma kontroluje 28,1 proc. rynku. 11 mln tabletów udało się sprzedać Samsungowi, co zapewniło koreańskiemu przedsiębiorstwu udział na poziomie 14,5 proc. W tym przypadku także zanotowano spadki rok do roku. Wyniosły one 2,5 mln sztuk.
W dalszej kolejności na liście znalazły się firmy Lenovo i Asus. Ta pierwsza znalazła nabywców dla 3,7 mln sztuk tabletów, a druga dla 3 mln sztuk.
Tezę o końcu boomu na tablety zdają się potwierdzać wyniki kwartalne głównego gracza. Apple zanotował 17,74 proc. spadku w ilości sprzedanych sztuk. Przychody z iPadów spadły rok do roku o 2,48 mld dolarów.
Czytaj także: Darmowa aktualizacja do Windowsa 10 nie będzie dostępna dla wersji Enterprise
Dlaczego tablety stają się mniej popularne? W dużej mierze ma to związek z popularnością phabletów. Rynkowy standard wielkości wyświetlacza wynosi obecnie około 5 cali i więcej. Apple wprowadził na rynek iPhone'a 6 Plus z ekranem o przekątnej 5,5-cala. Niezwykle popularne są urządzenia Samsunga z serii Galaxy Note.
DZIEŃ OTWARTY w Akademii Marynarki Wojennej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?