Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Ustąp, czyli różne problemy podróżnych". ZTM rusza z nową kampanią. Będą edukować pasażerów

Kacper Komaiszko
Kacper Komaiszko
"Ustąp, czyli różne problemy podróżnych". ZTM rusza z nową kampanią. Będą edukować pasażerów
"Ustąp, czyli różne problemy podróżnych". ZTM rusza z nową kampanią. Będą edukować pasażerów Joanna Zakrzewska / archiwum Polska Press
Po zeszłorocznej kampanii "Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem", warszawski Zarząd Transportu Miejskiego rusza z kolejną akcją edukacyjną. Tym razem bezpośrednio nawiązuje ona do tematu ustępowania miejsc w pojazdach komunikacji miejskiej. Szczegóły w artykule poniżej.

Potrzeby osób na wózkach

(Nie tylko) w podróży. Ustępuj. Pomagaj. Bądź miły. Bo gest, choć duży nie wymaga siły! Rozpoczęliśmy kampanię społeczną, która przypomina, że Warszawski Transport Publiczny jest dla wszystkich - piszą w informacji prasowej przedstawiciele stołecznego ZTM-u.

Kampania składać się będzie z kilku etapów, każdy z nich dedykowany będzie oddzielnej grupie pasażerów o różnych ograniczeniach i trudnościach. W pierwszym odcinku ZTM kładzie nacisk na osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. - Rano i po południu w komunikacji publicznej jest najwięcej pasażerów. Postarajmy nie skupiać się na telefonie i słuchawkach i bez refleksji przepychać się do środka pojazdu, gdy próbuje do niego wsiąść także osoba o ograniczonej mobilności. Pomocą będzie to, że umożliwimy jej, by wsiadła do pojazdu jako pierwsza. Zróbmy tylko miejsce, a dalej pomoże już osoba prowadząca pojazd - wyjaśnia jednostka odpowiedzialna za komunikację zbiorową w stolicy.

Zaczyna swoją trasę w sercu Grochowa, a następnie przez Kamionek, Most Świętokrzyski, Powiśle, Centrum jedzie na Wolę – na Młynów. Za co jej najbardziej nie lubicie? Za to, że się permanentnie spóźnia, jest zapchany i jeździ za rzadko w stosunku do potrzeb. Zwłaszcza mieszkańców Grochowa.

Komunikacyjne koszmary. Najgorsze linie autobusowe w Warszaw...

ZTM przypomina, że w każdym pojeździe Warszawskiego Transportu Publicznego znajdziemy wyraźne oznaczenia miejsc, z których w pierwszej kolejności powinny korzystać osoby poruszające się na wózkach. Specjalne przystosowanie tychże stref gwarantuje niepełnosprawnym bezpieczną podróż i wystarczającą ilość miejsca.

- Pasażerowie nie mający problemów z poruszaniem się mogą bez problemu wybrać inne miejsce w pojeździe i się do niego dostać. Dla osoby na wózku nie jest to takie proste - czytamy w opisie kampanii.

Kampania „Ustąp, czyli problemy różnych podróżnych” będzie promowana w pojazdach i na przystankach Warszawskiego Transportu Publicznego podczas najbliższych miesięcy. W kolejnych etapach ZTM nauczać będzie o odpowiednich zachowaniach w m.in. w stosunku do osób z niepełnosprawnością ruchową, osób niewidomych i kobietom w ciąży. Pojawią się też wskazówki odnośnie bezpiecznej podróży z dziećmi i wózkami dziecięcymi, przewożenia dużego bagażu czy rowerów i zwierząt.

POLECAMY TEŻ:



Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto