W popularnych kurortach zaczyna brakować miejsc w hotelach. Polacy masowo rezerwują wyjazdy online. To świetna okazja dla cyberprzestępców

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Ponowne otwarcie hoteli dla wszystkich (50 proc. obłożenia) nastąpi 8 maja. Szymon Starnawski/ Polska Press
Rząd powoli odmraża gospodarkę otwierając kolejne sektory. już od najbliższego weekendu swoją działalność wznowią hotele. W popularnych serwisach rezerwacyjnych ten wzmożony ruch już widać. Na najbliższy weekend 8-9 maja większość miejsc w hotelach jest już niedostępnych. Z tej sytuacji cieszą się nie tylko hotelarze, ale niestety także cyberprzestępcy.

- W związku z ponownym otwarciem hoteli obserwujemy sytuację analogiczną do tej, jaka była w ubiegłym roku, kiedy także wznowiliśmy działalność po dłuższej przerwie. W przeciwieństwie do hoteli resortowych w miejskich hotelach zainteresowanie jest mniejsze. Goście rezerwują pobyt z rezerwą, przed samym przyjazdem, a na ostateczną decyzję wpływ ma m.in. pogoda- mówi Joanna Ostrowska, Osti-hotele.

Ponowne otwarcie hoteli dla wszystkich (50 proc. obłożenia) nastąpi 8 maja. Tydzień później ruszą ogródki restauracyjne. Na pełne wznowienie działalności gastronomii poczekamy do 29 maja. I to właśnie wówczas w hotelach miejskich spodziewają się wzrostu obłożenia.

Dwukrotny wzrost ataków phishingowych

W zeszłym roku ponad dwukrotnie częściej spotykaliśmy się z atakami phishingowymi. Podszywanie się pod inną osobę lub firmę w celu wyłudzenia loginu i hasła do np. konta bankowego, poczty elektronicznej lub portalu społecznościowego dotyczy także największych serwisów rezerwacyjnych- wynika z anych zespołu reagowania na incydenty bezpieczeństwa komputerowego działającego w strukturach Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (CSIRT NASK).

Okazuje się, że operatorzy serwisów rezerwacyjnych przykładają większą uwagę do kwestii zabezpieczeń niż np. właściciele e-sklepów. Z badań EmailLabs wynika, że zdecydowana większość serwisów rezerwacyjnych stosuje zabezpieczenia korespondencji mailowej z klientami. Robi to 73 proc. z nich. Dla porównania w sektorze e-commerce ten odsetek jest o 5 proc. niższy. Jednak najbardziej zaawansowane zabezpieczenia stosuje 35 proc. serwisów rezerwacyjnych.

- Ewidentnie widać, że incydenty związane z bezpieczeństwem poczty w ostatnich latach pozytywnie wpłynęły na świadomość i inwestycje w tym obszarze. Klienci co trzeciego serwisu rezerwacyjnego mogą czuć się w pełni bezpieczni. Wykorzystują oni standard DMARC wspierany przez takich gigantów jak m.in. Google, AOL, Microsoft czy Yahoo. Dobrze skonfigurowany protokół praktycznie blokuje możliwość podszywania się pod domenę serwisu rezerwacyjnego, co sprawia, że niebezpieczny email w ogóle nie powinien dotrzeć do skrzynki klienta – komentuje Katarzyna Garbaciak z EmailLabs.

Co dziesiąty Polak kupuje podróbki

Wideo

Materiał oryginalny: W popularnych kurortach zaczyna brakować miejsc w hotelach. Polacy masowo rezerwują wyjazdy online. To świetna okazja dla cyberprzestępców - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie