Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W wakacje centra handlowe zbijają kokosy. Kupujemy na potęgę

Redakcja
Marek Bachorski-Rudnicki
Wakacje sprzyjają wydawaniu pieniędzy w centrach handlowych. Okazuje się, że klienci latem wydają tyle, ile razem licząc przez resztę roku.

Okazuje się, że dwa letnie miesiące sprzyjają sprzedaży w centrach handlowych. Klienci potrafią wydać dokładnie tyle pieniędzy, ile przez resztę roku łącznie. Wnioski takie stwierdzono po przeanalizowaniu sondy wykonanej na zlecenie centrum handlowego Silesia City Center.

– W okresie wakacyjnym zaczęły się pierwsze letnie wyprzedaże. Drugą sprawą są same wakacje, na których chcemy jak najlepiej wyglądać i efektownie się prezentować. Zdecydowanie są to główne czynniki, które decydują o tym, że w okresie lipiec-sierpień w sklepach klienci dokonują wzmożonych zakupów – zauważa cytowana przez retailnet.pl Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.

Najlepiej pokazują to statystyki sondażu. Jak wynika z ich analizy, w kasach centrum handlowych zostawiano średnio 300–400 zł. Okazuje się, co potwierdzają słowa Dominiki Musialik, że najwięcej zakupów Polacy robili w sklepach odzieżowych – 83 proc. Aż 85 proc. Polaków wzięło udział w tegorocznych letnich wyprzedażach.

Okazuje się, że w okresie urlopowym w tym roku, 87 proc. ankietowanych Polaków przyznało, że częściej odwiedza centra handlowe. Aż 27 proc. z nich podczas wakacji wydaje w galeriach najwięcej pieniędzy w odniesieniu do całego roku. Rekordziści wydawali jednak znacznie więcej, często kupowano też na kredyt. Jak się okazuje, Polacy na kredyt kupują coraz chętniej.

Zwiększyła się także ilość odwiedzających galerie. Jak wynika z raportu, tylko w lipcu Silesia City Center odwiedziło ponad 70 tys. klientów. Według szacunków
jest to zdecydowanie więcej, niż w poprzednich miesiącach tego roku. Jak wynika z sondażu, taki wzrost odwiedzin to efekt m.in. letnich wyprzedaży. Do zwiększonych zakupów być może przyczyniła się również nienajlepsza pogoda w wakacje. Klienci mają więcej czasu, wielu z nich zostało w mieście. To sprzyja zakupom. Alternatywą staje się więc centrum handlowe i polowanie na zakupy, czyli popularny wśród klientów shopping.

Obecnie, Polacy podobnie jak klienci w USA czy w Niemczech, przez kilka miesięcy potrafią przygotowywać się do letniego szału zakupów. Planują i ustalają budżet, wielu z nich zadłuża się nawet na tę okazję, podobnie jak w przypadku wyjazdu na wakacje – tłumaczy Musialik.

Źródło:
Retailnet.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto