Zakład Transportu Miejskiego żąda od prywatnych przewoźników partycypacji w kosztach utrzymania (400 zł miesięcznie za jeden przystanek) oraz remontów i napraw (150 zł miesięcznie za jeden przystanek).
Planowane jest również wprowadzenie zakazu postoju na obszarze miedzy Wisłostradą, Trasą Łazienkowską, ul. Towarową, Okopową i Słomińskiego, co praktycznie wykluczy duży rejon centrum z dostępności dla prywatnych przewoźników. Takich firm dowożących ludzi do miasta jest ponad 200.
Prywatni przewoźnicy wskazują, że przepisy utrudnią życie pasażerom
i obciążą ich dodatkowymi kosztami zakupu biletów na kursy środkami ZTM. Pasażerowie, chcąc dostać się do centrum, będą zmuszeni ponosić dodatkowe koszty i kupować bilety w kasach ZTM. Zamiary ZTM i władz stolicy stawiają miejską spółkę w uprzywilejowanej pozycji.
ZTM wraz z władzami miasta ma zamiar przygotować określone miejsca na obrzeżach stolicy, w których będą się kończyć kursy prywatnych przewoźników. Zmiany będą wprowadzane sukcesywnie, w miarę zmian w treściach porozumień zawartych z przewoźnikami.
Źródła: Prywatne busy non grata
rp.pl
Do Wiadomości24 możesz dodać własny tekst, wideo lub zdjęcia. Tylko tu przeczyta Cię milion.
Weź udział w akcji Chcemy Taniego Paliwa - podpisz petycję do rządu
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?