Przetarg został podzielony na trzy części. Zamówienie MZA obejmowało: 20 autobusów krótkich po około 10 metrów, 36 - średnich po 12 metrów oraz 112 przegubowców o długości 18 metrów. Brane pod uwagę były także pojazdy hybrydowe lub bardzo długie (mające niemal 20 metrów). Dwie firmy z pięciu oferują wszystkie trzy rodzaje autobusów - Solaris i Evobus - dystrybutor mercedesów w Polsce.
Jak podaje portal Życie Warszawy, najtańsza dotąd oferta na 18,2 mln złotych na 20 autobusów została złożona przez Solbus. Na 36 autobusów średnich, najkorzystniejsza oferta padła od firmy Solaris, a na 112 pojazdów przegubowych od MAN.
Na zakupy MZA chce przeznaczyć 203 mln zł - finalny koszt prawdopodobnie przekroczy tę kwotę i sięgnie około 220 mln złotych. Rzecznik MZA Adam Stawicki mówi dla portalu gazeta.pl, że najpierw jednak MZA sprawdzi oferty, a później będzie się zastanawiać nad pozyskiwaniem środków.
MZA zwraca także uwagę na to, że cena nie jest jedynym kryterium przy zakupie autobusów - duży nacisk kładzie się na rozwiązania proekologiczne oraz techniczne.
Źródła: ŻycieWarszawy.pl , Gazeta.pl
Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?