Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wiadomości24.pl w raporcie strategicznym IAB Polska o internecie

Redakcja
Konferencja prasowa IAB
Konferencja prasowa IAB
Zjawisko dziennikarstwa obywatelskiego w polskiej sieci znalazło się w dorocznym raporcie Interactive Advertising Bureau Polska za 2006 rok "Internet 2006 Polska, Europa, Świat", a przedstawionym dziś podczas konferencji prasowej zorganizowanej w siedzibie Agory w Warszawie.

Jak dowodzą autorzy raportu: Dominik Kaznowski, Michał Grzybek, Magdalena Rowińska, Piotr Toczyski, Arkadiusz Kustra i Jarosław Sobolewski nie można już zjawiska Web 2.0 traktować jedynie jako wymysłu fanatyków internetu. Trzeba już dostrzegać, że w polskiej sicie pojawiają się alternatywne miejsca dostarczające informacje, a za takie - autorzy raportu - uznali gazetę internetową Wiadomości24.pl.

Co ciekawe w tym momencie autorzy z IAB powołują się na publikację Katie Howell "Immediate Future", która twierdzi, że 98 proc. dziennikarzy przeszukuje codziennie internet, przy czym 92 proc. robi to w ramach zbierania informacji do przygotowywanych przez siebie publikacji. Ten fragment raportu warto rozpatrywać w kontekście wiarygodności, wartości merytorycznej publikacji dziennikarzy obywatelskich.

- Mamy dla Państwa wyłącznie dobre informacje. Rok 2006 okazał się jednym z lepszych do tej pory dla polskiego internetu - powiedział na początku konferencji Michał Tober, prezes Interactive Advertising Bureau Polska. - Warto zwrócić uwagę na gigantyczny rozwój wyszukiwarek, wszelkiego typu narzędzi, który sprawia, że zmienia się sposób korzystania z internetu - mówił Michał Tober.

215 mln zł wart był rynek reklamy w polskiej sieci w 2006 roku, na ten rok rynek ten szacowany jest na 305 mln zł. W ciągu trzech lat - szacują autorzy raportu - internet ma dogonić rynek reklamy w radiu. Rynek reklamy w sieci rośnie w tempie 60 procent rocznie, tymczasem średni wzrost dla pozostałych mediów (m.in. telewizja, ogłoszenia w prasie) wynosi tylko 10 proc. rocznie.

- Zasięg polskiego internetu to w tej chwili 38,7 proc. rynku gdy tymczasem średnia dla Unii Europejskiej wynosi 50,9 proc. - mówił podczas prezentacji Robert Biegaj, wiceprezes IAB. - W kategorii wiekowej 15 - 19 lat aż 93,7 Polaków to internauci. W grupie 20 - 29 lat aż 51,7 procent Polaków to internauci. Najwięcej internautów przybywa właśnie w tej kategorii oraz w grupie wiekowej 30 - 40 lat - w każdej z nich ponad milion osób w ciągu 2006 roku.

- Całkowicie zmienia się sposób korzystania z internetu, większość nowych internautów to osoby korzystające z szerokopasmowego dostępu, do przeszłości odchodzi tzw. wdzwanianie - podkreślał Piotr Kowalczyk, członek zarządu IAB Polska. - Wydłuża się czas jaki przeciętny Polak przeznacza na korzystanie z internetu. Z poziomu 15 - 16 godzin w ciągu miesiąca w 2005 roku, teraz przeciętny internauta spędza już w sieci 31 godzin miesięcznie (styczeń tego roku).

Raport IAB Polska ukaże się z najbliższym numerem miesięcznika "Brief" we współpracy z którym został przygotowany.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wiadomości24.pl w raporcie strategicznym IAB Polska o internecie - Nasze Miasto

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto