- Do środy mieliśmy siedem zgłoszeń, ale teraz mamy już 16 – mówiła nam w czwartek 23 stycznia Anna Ozga z urzędu miasta. To m.in. ona odbiera sygnały od mieszkańców w ramach projektu: Usterka.
To program, który pozwala mieszkańcom zgłaszać, co trzeba naprawić, np. lampę uliczną, nieczynną sygnalizację świetlną czy przewrócone drzewo. Zgłoszenie „usterki” jest bardzo proste.
Wchodzimy na stronę miasta, czyli www.gorzow.pl. W lewej części strony, wśród tzw. kafelków, odnajdujemy symbol usterki. To trójkątny znak z wizerunkiem robotnika (aktualnie jest on na samym końcu „kafelków”). Klikamy w niego i otwiera nam się strona do zgłoszenia. Jest bardzo intuicyjna...
Wśród kategorii zgłoszeń do wyboru mamy sześć opcji dotyczących czystości szaletów miejskich, przewróconego drzewa, uszkodzonej sygnalizacji świetlnej, uszkodzonego znaku drogowego czy oświetlenia ulicznego oraz dróg gruntowych.
Po wybraniu zgłoszenia należy w kilku słowach opisać, na czym polega usterka. Urzędnicy proszą, by w miarę możliwości dołączyć zdjęcie zgłaszanego miejsca. Dzięki temu nie będzie problemów z identyfikacją awarii.
Co mieszkańcy już zgłosili? Wśród pierwszych zgłoszeń jest m.in. niesprawna lampa w okolicy nowego ronda u zbiegu ulic: Kazimierza Wielkiego i Czarnieckiego, fatalny stan nawierzchni ul. Narutowicza czy zepsuta lampa przy ul. Lotników.
Dodajmy: do programu Usterka można zgłosić awarię także poprzez aplikację (na system Android). Jest do ściągnięcia ze sklepu internetowego. Trzeba wyszukać: eUrząd Gorzów Wielkopolski.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?