Własny biznes w trudnych czasach? To możliwe dzięki wsparciu sprawdzonego partnera

Materiał informacyjny
Własny biznes – dla jednych to spełnienie marzeń, dla innych duże ryzyko i niepewność. Mimo że Polacy są przedsiębiorczym narodem, wiele osób obawia się założenia działalności, ponieważ droga do własnej firmy jest długa i kręta, a jej przejście nie gwarantuje sukcesu. Szczególnie teraz, gdy przez epidemię koronawirusa upadły dochodowe firmy i wiele osób z dnia na dzień pozostało bez pracy. Jak zatem znaleźć dobrą alternatywę w tej ciężkiej sytuacji? O sposobie na bezpieczny biznes opowiadają polscy franczyzobiorcy.

Według danych “Światowego Raportu na temat Przedsiębiorczości” 71 proc. Polaków ma pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości. Niestety często z uwagi na obawy związane z otwarciem swojego biznesu oraz formalnościami z tym związanymi odstępują od tego pomysłu. Dlatego też poszukują innych rozwiązań. Jednym z nich jest franczyza, która w Polsce zyskuje coraz większą popularność i ma status bezpiecznej oraz pewnej współpracy.

Każdy może prowadzić własny biznes

Jako przykład takiego prowadzenia działalności można podać sieć sklepów convenience Żabka. Obecnie w Polsce działa ponad 6 tys. sklepów marki, które prowadzi blisko 4,5 tys. franczyzobiorców. Sieć pokazuje, jak wykorzystać chęć Polaków do prowadzenia własnego biznesu i daje wszelkie narzędzia, aby wspierać i rozwijać ich przedsiębiorczość. Oferta marki jest skierowana do osób z doświadczeniem w handlu, chociaż nie jest ono wymagane, ponieważ sieć organizuje liczne szkolenia. Franczyza Żabki jest więc bardzo dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorczych osób, które chcą założyć własną działalność gospodarczą i jednocześnie cieszyć się stabilnym biznesem i wsparciem partnera. Jedną z nich jest Konrad Kasica, który już od ponad dwóch lat prowadzi franczyzę Żabki w Tarnobrzegu. Jak mówi pan Konrad, mimo że jest on niezależnym przedsiębiorcą, cały czas może liczyć na wsparcie doświadczonego partnera.

- Z zawodu jestem kucharzem. Zajmowałem się też handlem sezonowym, dlatego wiedziałem jak podjeść do klienta, ale miałem zerowe pojęcia o prowadzeniu własnego biznesu. Do podjęcia franczyzy Żabki przekonała mnie szansa na prowadzenie czegoś swojego i możliwość rozwoju. Obecność partnera do spraw sprzedaży pomaga mi także w sytuacjach, gdy potrzebuję porady od osoby doświadczonej w handlu. Według mnie to zdecydowanie lepsza opcja niż zakładanie biznesu od zera, ponieważ prowadzenie sklep pod szyldem rozpoznawalnej marki powoduje, że klient ma większe zaufanie do naszej oferty. Cały czas jednak działam jako niezależny przedsiębiorca –mówi Konrad Kasica.

Franczyzobiorcy podkreślają, że sieć sklepów Żabka bardzo szybko zareagowała na sytuację związaną z epidemią koronawirusa i bardzo pomogła w momencie, kiedy było to najbardziej potrzebne.

- Jestem zadowolona z pomocy, jaką otrzymujemy od Żabki. W najgorszym momencie epidemii dostawaliśmy cotygodniową subwencję, która pomogła pokryć straty związane z przeterminowanymi produktami. Dostaliśmy również sprzęt ochronny zarówno dla pracowników, jak i klientów – mówi pani Diana Dziwura, która prowadzi swój sklep w Zamościu.

Przysyłali nam rękawiczki, płyny dezynfekujące, przyłbice. Nie musieliśmy się tym przejmować, wszystko mieliśmy zapewnione – dodaje pan Konrad.

Żabka nie wymaga dużego wkładu własnego – wystarczy dysponować kwotą 5 tys. zł netto. Suma pokrywa koszty zakupu kasy fiskalnej, koncesji oraz umożliwia opłacenie dodatkowych pracowników biorących udział w zatowarowaniu sklepu. Cała reszta jest po stronie sieci – Żabka wynajmuje lokal, opłaca czynsz oraz zapewnia wyposażenie sklepu. Wartość towaru oraz sklepu, który otrzymuje franczyzobiorca, wynosi 300 tys. zł.

Franczyzobiorca jest z kolei odpowiedzialny za zarzadzanie sklepem, kontrolę kosztów, prowadzenie administracji działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych i ZUS oraz kwestie pracownicze. Warto wspomnieć, że w celu zabezpieczenia firma oferuje możliwość podpisania weksla in blanco, gwarancji bankowej czy też kaucji. Z uwagi na swoją powszechność weksel in blanco, jest wybierany przez 99 proc. kandydatów.

Do franczyzy Żabki przekonała się również pani Anna z Radomia, która własny sklep pod szyldem marki otworzyła zaledwie pół roku temu, a już myśli o kolejnym punkcie.

- Przede wszystkim sama sobie jestem szefem, to ja decyduje kiedy pracuje, kiedy muszę przyjechać do sklepu. W tym przypadku dostajemy towar, wyposażony sklep, nowoczesne narzędzia w przeciwieństwie do własnego biznesu, który zakłada się od zera. Minęło pół roku, a już mam zamiar starać się o drugi sklep – mówi Anna Sikora.

Stałe wsparcie i benefity oraz gwarantowany przychód

Wsparcie doświadczonego partnera to jeden z największych plusów, jakie oferuje system franczyzowy. Sieć udostępnia nowoczesne zaplecze technologiczne, które pomaga w sprawnym zarządzeniu sklepem. Przykładem jest aplikacja mobilna frappka - pozwala ona na śledzenie rozliczenia, stanu sprzedaży oraz otwarcia i zamknięcia kas. Franczyzobiorca oraz jego rodzina zyskują także prywatną opiekę Luxmed oraz kartę Orlen „Mikroflota”, która umożliwia tańsze tankowanie. Dodatkowo Żabka zapewnia pomoc w rekrutacji pracowników – franczyzobiorca ma nieograniczony dostęp do serwisu z ogłoszeniami oraz wsparcie doświadczonej agencji rekrutacyjnej.

Nie bez znaczenia jest także atrakcyjny przychód – w aktualnej ofercie Żabki dla nowych franczyzobiorców każdy z nich ma zagwarantowany dochód podstawowy w wysokości 16 tys. zł przez pierwsze 12 miesięcy działalności.

16 tys. miesięcznie przez pierwszy rok to ogromne pieniądze – można mocno inwestować w sklep, żeby w przyszłości jeszcze bardziej zwiększyć swoje zyski. Dzięki temu widzę, że rozwija się zarówno moja firma, jak i ja sam. Nabrałem pewności siebie, zmieniłem postrzeganie ludzi, mogę pozwolić sobie na rzeczy, na które wcześniej nie było mnie stać – dodaje pan Konrad.

- W końcu prowadzę biznes, z którego jestem w stanie się utrzymać i jeszcze odłożyć pieniądze – dodaje pani Anna.

Jak zostać franczyzobiorcą Żabki?

Rekrutacja nowych franczyzobiorców trwa cały rok. W związku ze stanem epidemii Żabka przeprowadza wiele spotkań za pośrednictwem narzędzi cyfrowych. Ponieważ urzędy ograniczyły funkcjonowanie, firma przygotowała prezentację, która prowadzi kandydata przez ePUAP, umożliwiając tym samym kompletowanie dokumentów w wersji cyfrowej. Ważnym elementem procesu rekrutacyjnego są szkolenia w sklepie, ale i one w dużej mierze odbywają online. Kandydaci i kandydatki na franczyzobiorców przez sześć dni szkolą się zdalnie, a kolejne sześć w sklepie. Podczas tradycyjnych form szkolenia zachowywane są wszystkie wymagane środki bezpieczeństwa.

Historia pokazuje, że nigdy nie jest za późno, by zmienić swoje życie i zacząć się spełniać jako przedsiębiorca. Dlatego warto rozważyć franczyzę i cieszyć się bezpiecznym i sprawdzonym biznesem. – Mam taki plan w głowie, żeby otworzyć kolejny sklep. Teraz już jestem spokojny i patrzę pozytywnie w przyszłość – kończy pan Konrad.

Czytaj więcej na www.franczyza.zabka.pl

Dodaj ogłoszenie