Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Wybrane zagadnienia z komunikowania społecznego". Recenzja książki

Wojciech Soszyński
Wojciech Soszyński
"Wybrane zagadnienia z komunikowania społecznego" autorstwa Marty Makary-Studzińskiej to bardzo ciekawa książka poruszająca tematykę komunikowania społecznego. Jeśli pragniesz dowiedzieć się więcej, koniecznie przeczytaj tę recenzję.

Książka "Wybrane zagadnienia z komunikowania społecznego" autorstwa Marty Makary-Studzińskiej została wydana w 2006 roku w Lublinie przez Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Administracji. Publikacja liczy 278 stron. Co ciekawe, w książce nie ma żadnych informacji, ani krótkiej notki biograficznej na temat autorki.

"Wybrane zagadnienia z komunikowania społecznego" to pozycja składająca z dziewięciu rozbudowanych rozdziałów. Każdy rozdział ma określoną ilość podrozdziałów. Autorka wnikliwie porusza tematykę komunikowania. Definicję, cechy i funkcje. Komunikacja zarówno werbalna jak i niewerbalna towarzyszy nam wszędzie i ułatwia nam porozumiewanie się na wielu płaszczyznach kontaktów społecznych. Makara-Studzińska w kolejnych rozdziałach książki przedstawia model procesu komunikacji, w drobiazgowy sposób opisuje problem konfliktu w komunikacji. Cały III rozdział jest poświęcony temu zagadnieniu. Konflikt jest nieodłącznym elementem naszego życia. Każdy konflikt toczy się o coś. Autorka podkreśla, "...że konflikty dzielą się generalnie na takie, które toczą się o dobra materialno - ekonomiczne (pieniądze, tereny, rzeczy materialne) oraz takie, które dotyczą dóbr symbolicznych (przekonania, władza, prestiż)...".

Ważnymi rozdziałami w książce są rozdziały numer VI i VIII. Makara-Studzińska tłumaczy, na czym polega opinia publiczna i szeroko opisuje to pojęcie. Opinia publiczna może być rozumiana jako reakcja zbiorowości ludzkich na działania polityczne, jako wyrażany publicznie stan świadomości owych zbiorowości. Dotyczy spraw ważnych dla społeczeństwa, często kontrowersyjnych. Jest zmienna, może ulec zmianom nawet w krótkim okresie czasu. W rozumieniu potocznym reakcja czy świadomość jest utożsamiana z wyrażającymi ją ludźmi i mówi się "reakcja opinii publicznej", "stanowisko opinii publicznej". W takim rozumieniu opinia publiczna to po prostu społeczeństwo, jego część dorosła, posiadająca prawa wyborcze, aktywna politycznie.

Autorka w rozdziale VIII zajmuje się komunikacją w reklamie. Celem jest nie tylko przedstawienie czytelnikowi złożonych procesów komunikacyjnych, ale także umiejętne
i efektywne ich wykorzystanie do planowania komunikatów medialnych w życiu codziennym. Makara-Studzińska w sposób przejrzysty i sugestywny zawarła w tym rozdziale podstawowe informacje na temat reklamy jako formy kontaktu między ludźmi. Opisała między innymi podstawowe zadania reklamy, przedstawiła, czym ona powinna być, a czym z pewnością nie jest, scharakteryzowała miejsce człowieka w reklamie oraz rolę, jaką w niej odgrywają media, poświęciła też miejsce językowi reklamy itd.

W ostatnim rozdziale autorka porusza bardzo ciekawy temat jakim jest Internet. Przytacza nam w skrócie historię i ogólne zasady funkcjonowania Internetu w życiu codziennym każdego
z nas. Rozdział ten, objętościowo nie jest obszerny jednak napisany jest bardzo treściwie
i wyczerpuje temat.

Reasumując, książka autorstwa Marty Makary-Studzińskiej jest godna polecenia czytelnikowi, który pragnie zrozumieć istotę komunikacji społecznej i zagadnień z nią powiązanych. To interesująca pozycja mogąca poszerzyć naszą wiedzę. Możemy znaleźć w niej wiele ciekawych zagadnień, które są opisane w dosyć wyczerpujący sposób np. komunikacja w reklamie, komunikacja, a konflikt. W omawianej pracy znajdujemy odpowiedzi na wiele pytań. Jednak nie są one w 100 proc. jednoznaczne i skłaniają nas do dalszych poszukiwań i przemyśleń w tej dziedzinie wiedzy, co podwyższa jeszcze wartość pozycji. Minusem książki jest jej forma. Książka ta nie przeszła według mnie żmudnego procesu korekty w należytym stopniu, przez co, możemy znaleźć w niej wiele błędów, pokroju zamienionych literek lub braku przecinka. Dziwi również brak jakiejkolwiek informacji na temat autorki książki. Jeśli jednak nie zniechęcimy się takimi drobnymi utrudnieniami, otrzymujemy porcję naprawdę dobrego materiału skupiającego się na tematyce komunikacji.

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto