Są to pojazdy niskopodłogowe, wyprodukowane w tym roku, spełniające normy czystości spalin Euro 3, z automatyczną dźwignią biegów. Jazda tymi pojazdami jest zdecydowanie przyjemniejsza niż w znanych wszystkim ikarusach 280 czy wycofanych już z pracy w MPK Łódź jelczach M11.
Co sądzą o nich pasażerowie
– Nowe autobusy są bardzo wygodne, ciche podczas jazdy i czyste w środku. Mam nadzieję, że młodzi to uszanują i nie pomażą ich tak, jak to mają zwyczaj robić – mówi pani Anna, pasażerka jadąca nowym mercedesem citaro.
– A do tego dla nas – starszych ludzi – te autobusy są
przyjazne, gdyż nie musimy się wspinać po wysokich stopniach, by do nich wejść – dodaje pan Stanisław, emeryt.
Wszystkie zakupione ostatnio mercedesy to pojazdy przegubowe i mieszczące kolejno conecto: 48 osób siedzących i 124 stojące, a citaro: 42 osób siedzących i 123 stojących.
Jedynym minusem, który trochę przeszkadza w jeździe (choć w założeniach miał pewnie pomagać podróżnym) jest pikający sygnał otwierania się drzwi, który przy dłuższej jeździe autobusem trochę drażni.
Kolejny zakup MPK
Zakup jedenastu nowych autobusów to efekt kontraktu na kupno 69 pojazdów, który MPK Łódź podpisało w maju tego roku. Wcześniej na łódzkich drogach pojawiło się 17 nowych autobusów marki Jelcz M121 MB. Nowością w MPK było wprowadzenie 8-metrowych autobusów marki Jelcz Vero, które obsługują trasy mniej oblegane przez pasażerów.
Łódzkie MPK nie ma ostatnio zbyt wielu powodów do pochwał, więc tym bardziej warto podkreślić fakt zakupu nowych pojazdów.
Niskopodłogowe autobusy stanowią
70 procent całego taboru łódzkiej spółki przewozowej.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?