<center>Opóźniony lot</center>
[2/8]

Opóźniony lot

W przypadku opóźnienia lotu większego niż 3 godziny w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania, pasażerowi przysługuje odszkodowanie. Stawki wahają się w zależności od przewidzianego dystansu:

- dla lotów o długości do 1 500 kilometrów: 250 euro
- dla lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów: 400 euro
- dla pozostałych lotów, nie uwzględnionych powyżej: 600 euro

Przy opóźnieniu wynoszącym co najmniej 5 godzin pasażer ma prawo odstąpić od umowy. Przysługuje mu wtedy pełny zwrot kosztu biletu.

Podstawą do ubiegania się o odszkodowanie jest fakt, że podróżny posiada potwierdzoną rezerwację oraz stawił się na odprawę nie później niż 45 minut przed ogłoszoną godziną odlotu.



Prawa pasażerów linii lotniczych w przypadku zaistniałych w podróży problemów reguluje rozporządzenie 261/2004 Parlamentu Europejskiego. Regulacje te obejmują loty odbywające się na terenie Unii Europejskiej lub zaczynające się albo kończące w jednym z państw UE. Nie ma znaczenia przewoźnik, cena biletu ani klasa podróży - te same zasady dotyczą wszystkich. Co przysługuje pasażerom w razie problemów w podróży?

Najnowsze wiadomości

reklama