Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zajezdnia Redutowa, Warszawa. Ambitne plany MZA: nowoczesne technologie i autobusy na wodór

Redakcja
kadr z wideo MZA Warszawa
"Wygaszona" w 2013 r. zajezdnia Redutowa jest coraz bliżej zapowiadanego od wielu lat remontu. MZA zapowiada, że maksymalnie w połowie 2020 r. gotowy będzie finalny projekt. Zajezdnia ma być dwupoziomowa, przystosowana do taboru napędzanego na prąd i wodór.

Zajezdnia przy ul. Redutowej działała od 1964 r., a w listopadzie 2013 r. została "wygaszona". Budowa nowej zajezdni na Redutowej to plan, o którym mówi się od wielu lat. - To będzie najbardziej zaawansowana technicznie zajezdnia autobusowa w Polsce i jedna z najnowocześniejszych w Europie - zapewniało MZA w kwietniu 2016 r. - Poza parkingiem i serwisem dla 300 pojazdów, znajdzie się tutaj także 100 stacji dla ładowania autobusów elektrycznych. Energię będą dostarczały m.in. panele fotowoltaiczne.

Wtedy mówiło się, że projekt będzie gotowy w 2020 r. Z kwietnia 2016 r. pochodzi też wideo, które ilustrowało planowany proces powstawania zajezdni:

Ambitne plany MZA

Prezes MZA, Jan Kuźmiński, w rozmowie z Gazetą Wyborczą przyznaje, że realizacja projektu dość mocno się opóźniła, m.in. ze względu na przeciągającą się ocenę środowiskową, jednak podkreśla, że w połowie 2020 r. pojawi się już ostateczny projekt.

Od tego momentu prace mają ruszyć w szybkim tempie - tak, by wolska zajezdnia była gotowa na przyjęcie autobusów elektrycznych, które stają się coraz powszechniejsze na warszawskich ulicach. Kuźmiński zapowiada najnowocześniejszą w Polsce, dwupoziomową zajezdnię z ogniwami fotowoltaicznymi i trawą na dachu. Część podziemna, która ma pomieścić nawet 140 autobusów, ma znaleźć się 9 metrów pod powierzchnią.

Dni Transportu Publicznego 2018. Zabytkowe autobusy i zajezdnia "od kuchni" [ZDJĘCIA]

Dni Transportu Publicznego 2018. Zabytkowe autobusy i zajezd...

To na Redutową ma trafić większość infrastruktury przystosowanej do elektrycznego taboru, w tym między innymi (istniejące i planowane) ładowarki z zajezdni przy ul. Stalowej, Ostrobramskiej i Woronicza, Chomiczówki, Wilanowa, Spartańskiej i Konwiktorskiej. MZA rozważa też inwestycję w autobusy napędzane wodorem, przewidując, że koszty tego paliwa w najbliższych latach znacząco spadną. - To przyszłość dla transportu zbiorowego w mieście – deklaruje prezes MZA w rozmowie z Gazetą Wyborczą.

Cała inwestycja ma pochłonąć 170 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto