Zdrowe śniadanie z „niczego” w kilka minut. 8 propozycji na pyszne, odżywcze i zdrowe śniadanie z niewymyślnych składników

Redakcja
Zdrowe śniadanie wbrew pozorom, nie jest trudne do wykonania. Nie potrzeba do jego przygotowania nawet wymyślnych składników. Im prościej, tym lepiej i zdrowiej! Sprawdź 8 propozycji na zdrowe śniadanie z niczego! 123rf
Zdrowe śniadanie pełne wartości odżywczych, ale także cieszące podniebienie można wykonać w kilka minut, mając do dyspozycji podstawowe artykuły spożywcze. Podpowiadamy 8 przepisów na zdrowe śniadanie, które będzie idealnych posiłkiem, aby rozpocząć dzień z mnóstwem energii.

Zdrowe śniadanie to dobry początek dnia

Śniadanie będące pierwszym posiłkiem dnia powinno być zdrowe, czyli pełne niezbędnych składników odżywczych, które dodadzą energii o poranku. Aby było zbilansowane, powinno zawierać produkty dostarczające złożone węglowodany zapewniające energię. Zawarte są w ciemnym pieczywie, rozmaitych kaszach (np. bulgur, gryczana, jaglana, jęczmienna), pełnoziarnistym makaronie, ryżu oraz niesłodzonych płatkach zbożowych. Pełnoziarniste produkty zapewniają także sycący błonnik pokarmowy, o właściwościach wspierających pracę przewodu pokarmowego.

Polecamy przeczytać:

W śniadaniu nie może zabraknąć pożywnego białka, które syci na długo oraz dostarcza materiał budulcowy do regeneracji organizmu. Zawarty jest w pokarmach odzwierzęcych, a także roślinnych. Najzasobniejszymi źródłami protein są twaróg, serek ziarnisty, jaja, mięso i chude wędliny, ryby tłuste i chude, tofu, soczewica, fasola, ciecierzyca, a także jogurt, kefir czy maślanka.

Kolejnym ważnym składnikiem zdrowego śniadania jest tłuszcz, gdyż to w nim rozpuszczają się cenne witaminy A, D, E i K. Jego dodatek sprawia, że danie jest smaczniejsze i pełniejsze. Ważne, aby najczęściej wybierać roślinne pokarmy, gdyż tłuszcze pochodzące z tego źródła mają korzystny wpływ na organizm, m.in. pomagają obniżyć poziom cholesterolu LDL. Zawarte są w olejach roślinnych, oliwie z oliwek, orzechach, nasionach i pestkach, a także w awokado i orzechowym maśle.

Zdrowe śniadanie nie może istnieć bez porcji świeżych warzyw lub owoców, ponieważ zapewniają one cenne witaminy i składniki mineralne, a także błonnik. Spośród najzasobniej występujących to potas, beta-karoten oraz witamina C. Dodatek owoców i warzyw zwiększa objętość posiłku i urozmaica danie. W alternatywie dla świeżych można skorzystać z mrożonych lub suszonych owoców np. żurawiny, rodzynek lub daktyli, albo wykorzystać domowe konfitury.

Zdrowe śniadania z „niczego”

Zdrowe śniadanie można przygotować z „niczego”, ale wymaga to nieco kreatywności. Z pewnością każdy ma w swoich zakamarkach kilka łyżek mąki, zbożowych płatków czy ostatnią torebkę ryżu. Na stole może znajdzie się samotny owoc lub warzywo, a w lodówce ostatni kubeczek jogurtu i dwa jaja. Przyda się również pieczywo, nawet to czerstwe, które dzień wcześniej można odświeżyć, umieszczając w woreczku z chlebem połowę jabłka. Wymienione składniki wystarczą do przygotowania pożywnego śniadania. Co ważne, posiłek będzie smaczny i odżywczy!

Sprawdź nasze propozycje na ciekawe zdrowe śniadania z „niczego”!

ZOBACZ: Pyszne przepisy na śniadanie autorstwa Darii Ładochy

Wideo

Materiał oryginalny: Zdrowe śniadanie z „niczego” w kilka minut. 8 propozycji na pyszne, odżywcze i zdrowe śniadanie z niewymyślnych składników - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie