Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiany w komunikacji miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim

Redakcja
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Ostrowcu Świętokrzyskim. Krzysztof Krzak
Radykalne, by nie powiedzieć rewolucyjne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej szykują się w Ostrowcu Świętokrzyskim. Z istniejących obecnie 25 linii autobusowych od września bieżącego roku jeździć będzie ich tylko 10.

Problemom Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Ostrowcu Świętokrzyskim poświęcone było wtorkowe (18 marca 2014 r.) posiedzenie Rady Miasta. Ostrowieckie MPK od lat przeżywa poważne kłopoty natury ekonomiczne (jej zobowiązania wobec kontrahentów wynoszą ponad 2 miliony złotych), spowodowane m.in. spadkiem liczby pasażerów,a co za tym idzie ograniczeniem wpływów z biletów i koniecznością cięć kolejnych kursów i linii autobusowych. W wyniku referendum została odwołana prezes spółki, Magdalena Kołeczek. Nie przyniosło to jednak pożądanych efektów i nie podniosło rentowności przedsiębiorstwa, którego udział w rynku przewozów osobowych wynosi obecnie około 52 procent.

Radni Ostrowca Świętokrzyskiego reprezentujący Sojusz Lewicy Demokratycznej przed sesją wycofali swój projekt uchwały zakładający bezpłatną komunikację miejską. Dlatego też rozpatrywany był jedynie projekt opracowany przez środowisko Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, Jarosława Wilczyńskiego. Przewiduje on organizację komunikacji miejskiej w oparciu na 10 liniach autobusowych w obrębie miasta oznaczonych cyframi od 1 do 10. Osiem linii stanowiłyby linie całodzienne (kursujące od godzin porannych do popołudniowych lub wieczornych) oraz dwie linie, tzw. bisowe, kursujące tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego. Komunikacja miejska w dni robocze obsługiwana byłaby przez 10 linii, w soboty przez dziewięć linii (bez "10"), a w niedziele i święta przez osiem linii (bez linii nr 7 i 10). Dzięki przyjęciu ulgi samorządowej za usługi przewozowe w komunikacji miejskiej w granicach administracyjnych miasta w wysokości do 0,80 zł brutto do ceny biletu jednorazowego, jego cena spadnie do 1,50 zł (obecnie cena normalnego biletu MPK wynosi 2,30 zł). Utrzymane zostaną też dotychczasowe uprawnienia do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską. Z kolei połączenia podmiejskie wykonywane przez ostrowieckie MPK będą miały charakter komercyjny, współfinansowany przez ościenne gminy. Zdaniem Prezydenta Miasta bez tych zmian Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji grozi upadek jeszcze przed końcem 2014 roku.

Tymczasem obecni na sesji Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego związkowcy z MPK twierdzili, że takie radykalne zmiany pociągną za sobą zwolnienie z pracy około 57 osób. Wtórowali im radni z Prawa i Sprawiedliwości, którzy dodatkowo podkreślali, że w wyniku proponowanych zmian stracą mieszkańcy peryferyjnych dzielnic Ostrowca Świętokrzyskiego, gdzie autobusy miejskie nie będą docierały. Mimo tych zastrzeżeń 13 głosami za radnych TOS, PO i PSL radni miejscy przyjęli uchwałę intencyjną dotyczącą wprowadzenia nowej sieci komunikacyjnej w mieście, która prawdopodobnie zacznie obowiązywać we wrześniu tego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto