Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak zacząć zmieniać swój personal branding?

Cezariusz T. Pawłowski
Cezariusz T. Pawłowski
Każdy z nas ma jakiś wizerunek - tylko czy na pewni pożądany? Personal branding jest kompleksową metodyką, pozwalającą na zmianę naszych postaw, a dzięki temu na zmianę tego jak jesteśmy postrzegani.





Personal branding, czyli budowanie wizerunku własnego lub osób jest procesem, który trzeba zacząć od odpowiedzi na trzy podstawowe pytania:

1. Nasz wewnętrzny wizerunek - ja my postrzegamy siebie?
2. Nasz aktualny wizerunek - jak inni nas postrzegają i dlaczego?
3. Nasz oczekiwany wizerunek - jak chcemy być postrzegani i jak to osiągnąć?



Dopiero odpowiedź na te trzy pytania, pozwala na budowanie wiarygodnego wizerunku menadżera czy też specjalisty (np. prawnika, doradcy finansowego). Tworzenie wizerunku, nie może być oderwane od tego, co w danej chwili reprezentuje dana osoba. Tak naprawdę, nigdy wizerunku nie budujemy od zera, jest to raczej praca, która polega na tuningowaniu naszych aktualnych postaw, wartości i umiejętności.  Dopiero ostatnim etapem jest użycie stosownych technik, wzmacniających naszą obecność w świadomości pracowników, inwestorów czy też partnerów biznesowych.



W dobie wszędobylskich mediów, portali społecznościowych, kamer w telefonach komórkowych, Youtube nie ma miejsca na udawanie. Nie można być miłym facetem tylko przed kamerami, bo nasi pracownicy skutecznie zdyskredytują tę nieprawdziwą pozę. Używają do tego wszechpotężnych kanałów komunikacji internetowej. Każdy z nas ma już jakiś wizerunek, a personal branding jest tylko kompleksową metodyką, pozwalającą na pożądaną zmianę naszych postaw, a dzięki temu na zmianę tego jak jesteśmy postrzegani.



Zaskakujące jest to, jak często nawet osoby, których wizerunek ma istotny wpływ na relacje biznesowe czy też inwestorskie, nie znają odpowiedzi na zadane na początku tego artykułu pytania. Aby to sprawdzić wystarczy zrobić proste ćwiczenie: Napisz na kartce, bez dłuższego zastanawiania się, trzy przymiotniki, które najbardziej Cię charakteryzują. Następnie zapytaj się osoby, która Cię zna, o podanie 3 przymiotników, które Cię najlepiej charakteryzują. Dla większości osób rezultat porównawczy jest mocno zaskakujący. Jest jeszcze prostsze ćwiczenie. Napisz na kartce, bez dłuższego zastanawiania się, trzy przymiotniki, które najbardziej cię charakteryzują. Odłóż kartkę na półkę. Za tydzień na nowej kartce napisz znowu 3 przymiotniki (bez analizowania tego, co napisałeś tydzień wcześniej - to nie jest trening pamięci). Większość będzie zaskoczona pojawiającą się rozbieżnością.



Oczywiście ćwiczenia te należy traktować jako zabawę i sygnał, że może warto przyjrzeć się zagadnieniu - czy na pewno Twój wizerunek jest tym, co Cię wzmacnia w życiu prywatnym i biznesowym. Świadome budowanie wizerunku jest często procesem długotrwałym, na który składa się praca całego zespołu coachów, doradców, konsultantów.


Czy warto? Na pewno tę odpowiedź znają inwestorzy, którzy coraz częściej wyceniają firmę na podstawie oceny jej lidera. I nie koniecznie musi to być aż tak spektakularny przykład, jak problemy zdrowotne Steva Jobsa, którego giełda przeliczyła na kilkuset milionowy spadek wartość firmy. Z drugiej strony, nie jeden bezrobotny prezes żałuje, że nie wystarczająco wykorzystał czas swojej prosperity, do utrwalenia swojego pozytywnego wizerunku w otaczającym go środowisku biznesowym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto