Problemy z cerą © 123rf
[3/12]

Problemy z cerą

Promienną cerę wolną od nieestetycznych wykwitów warunkuje jej odpowiednia pielęgnacja, ale również zapewnienie w diecie konkretnych składników. Żelazo, cynk, witaminy E i A oraz wielonienasycone kwasy tłuszczowe są absolutnie niezbędne. Podobnie jak nawodnienie, którego jednym z objawów jest sucha skóra i spierzchnięte usta. Blada cera, której towarzyszy zmęczenie i zawroty głowy, warto skonsultować z lekarzem – objawy sugerują anemię.

Rada? Wypijaj 2 litry niesłodzonych płynów dziennie. Żelazo znajdziesz w fasoli, soczewicy, chudym mięsie, wątróbce, natce pietruszki i różnorodnych orzechach. Cynk natomiast w pestkach dyni i innych nasionach, oraz pełnoziarnistych zbożach (np. płatki owsiane czy kasza jaglana). Źródłami zdrowych tłuszczy są roślinne oleje (ale nie kokosowy), orzechy, pestki i nasiona. Jadaj je każdego dnia!

Ciało to ogromna machina, która aby pracować właściwie, potrzebuje przede wszystkim energii z węglowodanów i tłuszczu, budulca pod postacią białka oraz regulującego pracę przewodu pokarmowego błonnika. Niezbędne są również mikroelementy, czyli składniki mineralne oraz witaminy. Wszystkie te składniki zawarte są w różnorodnej żywności. To właśnie wybory produktów, które jadasz na śniadanie, obiad i kolację, sprawiają albo zapewnisz wszystkie z nich lub wręcz przeciwnie. Regularny brak składników pokarmowych w codziennej diecie sprawia, że reakcje metaboliczne, zachodzące z ich udziałem są zaburzone. Choć początek brzmi skomplikowanie, wcale tak nie jest! Jeśli po prostu czujesz się gorzej niż zwykle, sprawdź 10 objawów złego odżywiania, jakie manifestuje nieprawidłowo odżywiane ciało. Być może popełniasz nieświadomie błędy, które skutkują gorszym samopoczuciem.

Najnowsze wiadomości

reklama