O kłopotach spółki informowaliśmy w materiale Kłopoty Amber Gold. Spółka nie wypłaca pieniędzy klientom. W piątek, 3 sierpnia, prezes Marcin Plichta poinformował, że spółka wstrzymała wypłaty pieniędzy. Powodem miało być zerwanie umów przez banki, w których założone były konta spółki. Dziś, po otwarciu konta za granicą miały ruszyć wypłaty. Tak się jednak nie stało.
Klienci, którzy chcieli dziś wypłacić swoje środki otrzymali informację, że na pieniądze będą musieli poczekać nawet kilkanaście dni. Czekała na nich jeszcze jedna niemiła niespodzianka. Dowiedzieli się, że po zerwaniu lokaty stracą nawet 35 proc swoich środków. "Macie przed sobą naiwnego człowieka, który uwierzył w to, co było zapisane w umowie, czyli że jeśli zerwie umowę to straci 19,5 proc. Okazało się, że ze względu na różnice w cenach złota stracę 35 proc" - mówił w rozmowie z Tvn24 jeden z klientów. Również osoby, których lokaty dobiegły końca, wciąż nie otrzymali swoich oszczędności.
"Jeżeli pod drzwiami oddziałów ustawią się klienci i będą zrywać umowy, to Amber Gold będzie miał tytuł prawny do tego, żeby rzeczywiście wypłacać im 20% mniej, bo tak jest przewidziane w umowach. Okaże się więc, że Amber Gold w majestacie prawa zarobi na tym" - komentował zaistniałą sytuacje Robert Gwiazdowski z Centrum im. Adam Smitha
Amber Gold działa od 2009 roku, inwestując m.in. w złoto. Klientów przyciągała oprocentowaniem przekraczającym nawet 10 proc. w skali roku. Amber Gold był też głównym udziałowcem linii lotniczych OLT Express, które ogłosiły upadłość.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?