Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Copywriting, czyli zawód przyszłości

Grzegorz Pławecki
Grzegorz Pławecki
maszyna do pisania
maszyna do pisania nieznany
Świat się zmienia na naszych oczach, tradycyjne zawody odchodzą do lamusa ustępując jednocześnie miejsca nowym. Żyjemy w świecie nowoczesnej technologii i internetu i to właśnie one wyznaczają kierunki rozwoju całego społeczeństwa.

Każdy, kto chce sprawnie funkcjonować w dzisiejszym świecie powinien znać takie nazwy jak choćby copywriter, jednak rzeczywistość jest zupełnie inna. Niezbyt często można jeszcze spotkać osoby, którym ta praca nie kojarzy się z bezmyślnym przepisywaniem tekstów a przecież copywriting to zawód kreatywny i wymagający. W tej profesji szanse mają ludzie, którzy przede wszystkim posiadają ogromną lekkość posługiwania się piórem, jednak to nie wystarczy. Do tego zawodu potrzebne jest coś więcej, to swoista intuicja i umiejętność spojrzenia na reklamowany bądź opisywany produkt z punktu widzenia klienta.

Czym tak właściwie jest copywriting?

Zajęcie to polega przede wszystkim na tworzeniu tekstów, zarówno tych na potrzeby mediów tradycyjnych jak telewizja, radio, prasa jak i internetu. Teksty posiadają oczywiście różną specyfikę i to jest niezwykle istotnym wyróżnikiem specjalizacji w tej dziedzinie. Jedni są ekspertami w zakresie tekstów reklamowych i perswazyjnych inni z kolei tworzą profesjonalne oferty, kolejni są twórcami scenariuszy do reklam, autorami tekstów na główny content stron internetowych czy wpisów na blogi.

Copywriting okiem laika

Ludzie, którzy nie są zaznajomini z branżą marketingu zwykle nie znają wielu szczegółów na temat tej profesji a często nawet nie wiedzą o jej istnieniu. Zawód copywritera, szczególnie tego pracującego jako wolny strzelec na potrzeby internetu, jest jeszcze mało popularny. To wszystko się jednak zmienia, każdy kto prowadzi swój biznes i pragnie przebić przez silną konkurencje, musi zbudować odpowiednią świadomość marki, składa się na to już nie tylko wygląd strony internetowej, lecz przede wszystkim profesjonalna treść i odpowiednia kampania w mediach społecznościowych. Po kilku nieudanych próbach samodzielnej realizacji tych zadań zwykle odszukuje w sieci profesjonalnego copywritera i zleca mu to zadanie.

Przyszłość

Z pewnością copywriting będzie się bardzo prężnie rozwijał, wszystko przez to że reklama i świadomość marki to coraz bardziej istotny element sukcesu każdej firmy, a któż się może tym lepiej zająć jak nie copywriter, dlatego przyszłość tego zawodu jest raczej obiecująca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak przygotować się do rozmowy o pracę?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto