Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Polska wódka mimo kryzysu podbija świat

Piotr Drabik
Piotr Drabik
http://www.flickr.com/photos/martyn/135964049/
http://www.flickr.com/photos/martyn/135964049/ http://farm1.static.flickr.com/52/135964049_a50a12ae75.jpg?v=0
W dobie recesji finansowej i gospodarczej taka informacja powinna ucieszyć. "Wyborowa" zanotowała największy wzrost sprzedaży mocnych alkoholi na świecie! Marka, należąca do grupy Pernod Ricard zwiększyła sprzedaż o 30 proc.

Z raportu opublikowanego przez Drinks International wynika jasno, że dwie polskie marki na rynku mocnych alkoholi szturmem zdobywają na świecie klientów. Pierwsza to wcześniej wspominana Wyborowa, najbardziej znana polska wódka i co wynika z najnowszych statystyk, notująca największy wzrost sprzedaży. W ostatnim czasie wyniósł on 30,3 proc. Tuż za nią znajdziemy kolejną polską markę - Sobieski, obecnie należącą do grupy Belvedere. Jej sprzedaż wzrosła tylko 10 proc., ale to i tak wielki sukces, mając na uwadze pogłębiającą się recesję gospodarczą.

Jednak dalsza część raportu już nie jest dla nas taka optymistyczna. Prawda jest taka, że pomimo ogromnego wzrostu sprzedaży nasze marki nie znajdują się nawet w trzeciej dziesiątce najpopularniejszych alkoholi świata. Dla porównania Sobieski sprzedaje 2,7 mln 9-litrowych kartonów, Wyborowa 2,3 mln, a okupująca pierwsze miejsce rosyjska wódka Smirnoff ponad 25 mln kartonów i jest bezkonkurencyjna dla pozostałych marek. Nasze marki zajmują w tym rankingu odpowiednio 31. oraz 35. miejsce.

Ale za rok notowania w rankingu mogą się bardzo zmienić. Wszystko zależy od tego czy nasze marki zdołają utrzymać bardzo wysoki wzrost zanotowany w tym roku. Marka ta ma wciąż wielki potencjał rozwoju sprzedaży na świecie, a jest obecna na 95 rynkach i wszystkich kontynentach. Utrzymanie wzrostu tej marki będzie oczywiście wymagało od nas dużego wysiłku, biorąc pod uwagę spowolnienie gospodarcze na świecie, jednak jest w naszym zasięgu - mówi dla TVN24 wiceprezes marki Wyborowa, Andrzej Szumowski. Ale producenci Sobieskiego również nie próżnują i zapowiadają walkę o dominację na świecie w kategorii najlepszych marek mocnych alkoholi. Rynki, które przyczynią się do wysokiej dynamiki wzrostu w skali globalnej, to przede wszystkim: USA, Francja, Ukraina i Hiszpania. Niebawem czeka nas też ekspansja w Chinach i Indiach. Oba rynki są dla Sobieskiego bardzo obiecujące - mówił dla Pulsu Biznesu Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Belvedere.

Źródła:
Puls Biznesu
tvn24.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto