Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przedświąteczna, świąteczna i poświąteczna awaria iPlus

Redakcja
http://mobilnyinternet.blox.pl/html
Awaria internetu została zgłoszona z podaniem dokładnej lokalizacji i numeru błędu, który zdefiniował modem.

Zgłoszona awaria została zarejestrowana w sieci iPlus przez serwis techniczny Polkomtelu dnia 23 grudnia 2010 roku około południa, co operator potwierdził wiadomością SMS, podając numer zgłoszonej awarii.

Jest 27 grudnia 2010 roku, wieczór, internet w dalszym ciągu nie działa, a modem wykazuje ten sam błąd - komputer zdalny nie odpowiada. Dostawca usług także milczy. Co dalej?

28 grudnia, kilka minut po godzinie 7 rano, operator przysyła wreszcie informację za pośrednictwem sms, iż zgłoszony problem został "zamknięty". Jednakże w kwestii działania internetu nic się nie zmieniło - komputer zdalny w dalszym ciągu nie odpowiada. Próba dodzwonienia się do konsultantów sieci Plus, to oczekiwanie średnio 15 minut, naturalnie na koszt abonenta.
I "muzyka gra", a klient proszony jest o oczekiwanie na zgłoszenie się konsultanta.

Wreszcie po kilku, kilkunastominutowych, bezskutecznych próbach połączenia się z konsultantem pod numerem 601102601, następuje rezygnacja. Pozostał jeszcze numer 2601, a nuż się uda. Nie udało się. Próba połączenia z konsultantami sieci Plus trwa od ponad godziny, z trzech różnych telefonów i nadal bezskutecznie.

Co może zrobić konsument w sytuacji kompletnej ignorancji ze strony operatora? Konsument ma prawo złożyć reklamację o rozliczenie kolejnej faktury za usługi internetowe tak, aby jej kwota uwzględniała dni, w których internet był niedostępny z winy operatora. A zatem, by kwota kolejnej faktury była obniżona wprost proporcjonalnie do tych dni, w których nie mieliśmy dostępu do sieci z winy operatora.

Pismo takie musi zawierać niezbędne identyfikujące dane użytkownika internetu oraz koniecznie musi być opatrzone danymi teleadresowymi wnioskodawcy. Reklamację taką możemy wysłać e-mailem lub też tradycyjną pocztą. I czekać. Ustawowo dostawca usług ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji, jeżeli brak z jego strony odpowiedzi po tym terminie, w świetle prawa uznaje się reklamację za uwzględnioną.

Jeśli to zawiedzie (choć nie powinno) są odpowiednie instytucje, które chętnie pomogą konsumentowi w egzekwowaniu jego praw ze strony firm.

Instytucje, do których może zwrócić się konsument w przypadku wątpliwości co do praw, jakie mu przysługują:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Urząd Komunikacji Elektronicznej

Federacja Konsumentów

Europejskie Centrum Konsumenckie

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto