Restaurant week odbędzie się od 28 października do 15 listopada 2020 r. W akcji bierze udział ponad 350 restauracji w całej Polsce

Tomasz Dereszyński
Tomasz Dereszyński
Restaurant week odbędzie się od 28 października do 15 listopada 2020 r. W akcji bierze udział ponad 350 restauracji w całej Polsce
Restaurant week odbędzie się od 28 października do 15 listopada 2020 r. W akcji bierze udział ponad 350 restauracji w całej Polsce
Restauracje mocno odczuły pandemię koronawirusa. Akcja "Restaurant week" ma zachęcić nas do odwiedzania restauracji i wesprzeć ten sektor gospodarki w tym trudnym czasie.

Na RestaurantWeek.pl trwają rezerwacje na jesienną edycję Restaurant Week – największego i najpopularniejszego wydarzenia kulinarnego w Polsce.

Od 28 października do 15 listopada najlepsi szefowie Kuchni przygotowują popisowe trzydaniowe doświadczenia w festiwalowej cenie i formule zero-waste. W festiwalowych menu na pierwszym miejscu pojawią się dania jarskie i rybne, promowane będą składniki zero-waste, natomiast zakazane plastikowe słomki i opakowania na wynos. Festiwalowi po raz kolejny towarzyszy ogólnopolska kampania społeczno-ekologiczna, w tej edycji pod hasłem: #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu.

Festiwal Restaurant Week odbędzie się w kilkunastu miastach i regionach: Warszawie, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie, na Podhalu, Krakowie, na Śląsku, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście, Szczecinie, Białymstoku, Warmii i Mazurach, a także Toruniu.

Swój udział zadeklarowało ponad 350 restauracji – wśród nich wrocławskie Aksameet Bistro i Vertigo Jazz Club & Restaurant, krakowskie Ramen Tu i Miód Malina, toruńskie El Barrio i Hotel Nicolaus & Culinary, śląskie ORSO i Bosco, podhalańskie Restauracja i Cukiernia Góralska Tradycja oraz Vincitore Primavera z Nowego Targu, szczecińskie, The Kitchen, Jin Du, trójmiejskie 5 piętro i Punkt Gdynia, Sofra i Prosta 38 z regionu Warmia i Mazury, białostockie Świętojańska 21 i Tokaj, łódzkie Doki i Las Tablas, lubelskie Za kulisami i MOJO, rzeszowskie Liszt i Podpromie, oraz poznańskie U Myśliwych i Bistro Taste.

Znalazły się wśród nich także m.in. znane gościom warszawskie Santorini, Syreni Śpiew, SingSing, Maryensztadt Craft Beer & Food, Pańska 85 Restaurant & Bar, MAO Chinese Restaurant & Cocktail Bar, Dos Tacos, a także debiutanci tacy jak: Maristella, Prodiż warszawski, Wegeguru czy MEZE. Po raz pierwszy w festiwalu tak licznie biorą udział restauracje z podwarszawskich miejscowości: Winogrono (Grodzisk Mazowiecki), Gniazdo (Grodzisk Mazowiecki), Szara Eminencja (Piaseczno), Tremo - Alexandrinum Palace (Poświętne).

W ramach Festiwalu organizowanego przez RestaurantClub.pl najlepsze restauracje przygotowały specjalne popisowe menu. Zestaw składający się z przystawki, dania głównego i deseru będzie dostępny w specjalnej cenie 49 zł. Każdy pełnoletni Gość otrzyma w prezencie także koktajl Martini Fiero & Kinley Tonic. W ofercie dostępne będą dania wegetariańskie, wegańskie i rybne – proponowane jako menu pierwszego wyboru, a także menu mięsne. Miejsca można już rezerwować online na stronie www.RestaurantWeek.pl.

Organizator festiwalu RestaurantClub zrzeszający Gości oraz najlepsze restauracje, kontynuuje misję rozpoczętą w ramach akcji #SzanujJedzenie #KochajJedzenie. Tej edycji Restaurant Week towarzyszy ogólnopolska kampania społeczno-ekologiczna #JedzDlaZiemi#JedzDlaKlimatu, która ma uświadomić, że zamiast szukać skomplikowanych sposobów na pomoc w ratowaniu planety, wystarczy podejmować bardziej racjonalne i zrównoważone decyzje żywieniowe. Restauracje w całym kraju, które wspólnie realizują największy festiwal restauracyjny w Europie, chcą nie tylko jeszcze bardziej zwrócić uwagę na środowisko, ale też dać realną możliwość ograniczenia naszego niszczącego wpływu na Planetę.

Po raz pierwszy w historii Restaurant Week menu jarskie/rybne jest proponowane Gościom na pierwszym miejscu! W Festiwalu całkowicie zakazany jest także plastik - w postaci słomek czy opakowań wynosowych, a dzięki inteligentnym rezerwacjom online (z wyborem menu dzień przed wizytą w rezerwacji) podczas Festiwalu nie marnuje się ani trochę żywności. Znając liczbę gości dzień wcześniej i wybrane przez nich menu, restauracje kupują dokładnie tyle składników, ile potrzeba.

- Jemy coraz ciekawej i lepiej, a także eksperymentujemy. Jednak musimy pamiętać, że to wszystko jest darem naszej Planety. Tymczasem Ziemia zostaje przez nas dosłownie wyjedzona. Jako RestaurantClub apelujemy więc: Nie jedzmy Ziemi - jedzmy dla Ziemi! - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, organizatorzy Festiwalu i kampanii #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu.

Ponieważ bezpieczeństwo Gości jest dla organizatorów priorytetem, wszystkie uczestniczące w festiwalu restauracje otrzymały specjalnie opracowaną Kartę Higieny w oparciu o aktualne wytyczne sanitarno-epidemiologiczne.

Wsparcie dla restauracji przekazała w tej edycji marka Coca-Cola. Wszystkie uczestniczące restauracje otrzymały za darmo szklane butelki Coca-Cola Zero, które będą sprzedawane za 5 zł. Kwota ta w całości trafi na konto restauracji.

6 grudnia będzie dodatkową niedzielą handlową

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.