Wprowadzenie obowiązku segregacji śmieci było potrzebne – tak uważa 83 proc. Polaków ankietowanych przez agencję Symetria. Okazuje się jednak, że tylko 52 proc. z nas potrafi poprawnie segregować odpady. Zdaniem ankietowanych problem mogłyby rozwiązać lepsze oznaczenia na opakowaniach oraz pojemnikach na śmieci.
Segregacja śmieci ważna, ale niełatwa
Symetria – agencja User Experience – sprawdziła nastawienie Polaków wobec segregacji śmieci. Wyniki są optymistyczne: 83 proc. z nas uważa, że wprowadzenie takiego ustawowego obowiązku od pierwszego września 2020 r. było konieczne. Co więcej, dwie trzecie ankietowanych podało, że segregują dla dobra środowiska, a nie z przymusu.
– Jedynie 7 proc. osób zaczęło segregowanie śmieci po wejściu w życie ustawy, a pozostałe 93 proc. osób robiło to już wcześniej. To dobry wynik – mówi agencji Newseria Biznes Radosław Pawlak, UX Specialist z agencji Symetria. – Polacy podchodzą odpowiedzialnie do segregowania śmieci, ale nie zawsze wiedzą, jak poradzić sobie z niektórymi problemowymi odpadami i do których pojemników je wyrzucać.