MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Szybsze tory, wygodne przystanki i nowoczesne komputery

Mirosław Siemieniec
Mirosław Siemieniec
Zmodernizowana stacja Międzylesie
Zmodernizowana stacja Międzylesie Mirosław Mieniec
Nowe odcinki linii o szybkości 160 km/h, estetyczne przystanki, bezpieczniejsze przejazdy kolejowe, zelektryfikowane przejście graniczne. Wrocławski Oddział Regionalny Polskich Linii Kolejowych wykorzystał w 2008 roku prawie pół miliarda zł na inwestycje, zwiększające atrakcyjność komunikacji kolejowej na Dolnym Śląsku.

Kończy się modernizacja linii E 30 Opole – Wrocław – Zgorzelec. Na trasie Legnica – Węgliniec, po zakończonej inwestycji, pociągi przyśpieszyły do 160 km/h. Poza wymianą torowisk i sieci trakcyjnej na 78 km linii, wszystkie przystanki mają funkcjonalne i wygodne perony, wiaty, oświetlenie i system informowania. Ruch pociągów kolejarze prowadzą za pomocą komputerów z Lokalnego Centrum Sterowania w Bolesławcu. Koszt przedsięwzięcia - 195 milionów euro.

Trwa inwestycja na linii Wrocław – Legnica. Modernizowany jest szlak Szczedrzykowice – Legnica. Zakończyła się przebudowa przystanku Środa Śląska i stacji Wrocław Żerniki.

W grudniu zakończyła się również modernizacja stacji Zgorzelec i stacji Oława. Poza wymianą drogi kolejowej (tory, podtorze), perony mają nową nawierzchnię i są dostosowane do potrzeb podróżnych, także niepełnosprawnych. Zamontowano nowe oświetlenie i nagłośnienie. Otoczenie przed hałasem zabezpieczają ekrany akustyczne

Za ponad 100 milionów zł, m.in. z projektu UE, poprawiono stan infrastruktury kolejowej w Polsce. PLK S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu poprawił stan linii kolejowej na trasie Wrocław – Rudna Gwizdanów. Prawie 40 milionów zł przeznaczono z Funduszu Kolejowego na poprawę linii Wrocław – Jelenia Góra.

Dzięki elektryfikacji i modernizacji odcinka granicznego i stacji Międzylesie (koszt 106 mln zł) podróż z Wrocławia do Pragi stała się sprawniejsza i poprawiła się komunikacja w regionie. PLK S.A. Oddział Regionalny prowadzi również remont tzw. wrocławskiej estakady kolejowej, która do tej pory ograniczała ruch pociągów przed stacją Wrocław Główny. W ramach zwiększania bezpieczeństwa na kilkunastu przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nowoczesne urządzenia sygnalizacyjne.

W 2009 roku PLK kontynuuje inwestycje na Dolnym Śląsku. Modernizacja linii Wrocław – Poznań za ponad miliard zł wchodzi na etap realizacji na odcinku Skokowa – Żmigród. Prowadzone będą również
prace na linii E 30 Wrocław – Legnica.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto