Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ogólnopolska Kampania Ładnego Pisania

Ewa Bo
Ewa Bo
Logo kampanii
Logo kampanii Materiały organizatora
Ruszyła VI edycja Kampanii Ładnego Pisania. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na pogłębiający się w Polsce problem zaniku umiejętności ładnego pisania.

Firma Parker razem z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości już po raz szósty organizuje Ogólnopolską Kampanię Ładnego Pisania. Organizatorzy pragną zachęcić młodych ludzi do pisania piórem bowiem oprócz tego, ze pisanie w ten sposób kształtuje charakter pisma to również pozytywnie wpływa na ogólny rozwój młodego człowieka.

Jak wynika z raportu opracowanego przez firmę Vivento Infobrokers pisanie ręczne i pisanie wiecznym piórem przez dziecko wykazuje ścisły związek pomiędzy umiejętnościami pisania a wynikami w nauce. Przeprowadzone badania pokazują, że dzieci, które wcześniej i z dobrym efektem opanują tę sztukę są bardziej pewne siebie, często odnoszą sukcesy w szkole, szybciej piszą egzaminy, których wyniki bywają nawet o ocenę wyższe od innych rówieśników.

Zdarza się i tak, że dzięki ładnemu charakterowi pisma można znaleźć dobrą pracę, ponieważ pracodawcy podczas rekrutacji coraz częściej analizują charakter pisma kandydatów.

Do 14 listopada trwa Konkurs Ładnego Pisania będący jednym z głównych elementów Kampanii Ładnego Pisania Konkurs przeznaczony jest dla młodzieży gimnazjalnej. Celem konkursu jest wyróżnienie osób o najładniejszym charakterze pisma. Zadaniem konkursowym VI edycji Kampanii Ładnego Pisania będzie opisanie za pomocą wiecznego pióra swojego największego marzenia. Prace powinny być pisane na białych, gładkich, bez żadnych zdobień kartkach A4.

Kryteria oceny prac:
1. wykorzystanie możliwości stalówki pióra przy kształtowaniu liter
2. (np. zróżnicowanie grubości kreski),
3. zachowanie zasad liternictwa odręcznego pisma,
4. estetyka, ład, właściwe rozmieszczenie tekstu na kartce papieru (marginesy i odstępy między wierszami),
5. praca nie może zawierać ilustracji i ozdobników ani być zbytnio stylizowana,
6. ocena formy językowej (tekst musi być poprawny stylistycznie i gramatycznie, stosowny językowo a także powinien być niebanalny).

Wszelkie pytania dotyczące Konkursu Ładnego Pisania i Kampanii można kierować na adres:

[email protected] lub tel.022 628 20 27 albo 0519 165 102

od 7 lat
Wideo

Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto