Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Public Relations i media

Redakcja
Bogdan Węgrzynek Public Relations
Bogdan Węgrzynek Public Relations Archiwum Menu Group
Relacje pomiędzy Public Relations i mediami w rozmowie z Izabelą Okarmus charakteryzuje Bogdan Węgrzynek, specjalista ds. Public Relations i Public Management, Golden Class Manager.

Izabela Okarmus: Panie Bogdanie, odwołując się do Pana wieloletniej praktyki zawodowej chciałabym zapytać o współczesne metody prowadzenia skutecznego PRu. Mianowicie, nawiązywanie jakiego rodzaju relacji Pana zdaniem przynosi najszybsze i najskuteczniejsze efekty? Ścisła współpraca z mediami jest najistotniejsza czy może ważniejsze jest szukanie innych dróg komunikacji?

Bogdan Węgrzynek: Szukanie kontaktu z mediami jest ważne, ale w dobie Internetu przestało wieść prym. Dzisiaj nawiązanie kontaktu z internetowymi portalami informacyjnymi, osobami publicznymi, mniejszymi i większymi wydawnictwami, takimi podmiotami, które potrafią bezpośrednio dotrzeć do odbiorcy oczekującego określonego produktu czy usługi są najważniejsze. Jednak w żaden sposób nie deprecjonuje tymi stwierdzeniami roli mediów. Podkreślam jedynie, że ich wpływy przestały być decydujące, choć nadal ich znaczenie jest duże.

I.O. Wynika z tego, że aktualnie menadżerowie czy specjaliści ds. PR nie muszą uzależniać swoich działań od dziennikarzy, a mając do dyspozycji Internet, blogi etc. mogą sami nawiązywać bezpośredni kontakt z odbiorcami?

B.W. Oczywiście, możemy na własną rękę współpracować z wieloma instytucjami pomijając pośredników. Sami możemy decydować o tym, z kim nawiązujemy kontakty. Czasy, kiedy byliśmy znacząco uzależnieni od medialnej ingerencji bezpowrotnie minęły. Dziś jesteśmy wspierani przez media, jednak o wszystkim decydujemy sami. Możemy na przykład stworzyć własną markę medialną, która będzie rozpoznawalna na tematycznych stronach internetowych czy osiągalna w różnego rodzaju wyszukiwarkach. Jednak należy jeszcze raz podkreślić, że mimo tego pomoc mediów we wszelkich działaniach PR nadal jest niezwykle istotna.

I.O. Zatem dotarcie do grupy odbiorców to klucz do sukcesu?

B.W. Wyjście do nabywcy i spełnienie jego oczekiwań to niezwykle ważny element współczesnego PR. Czasami zdarza się tak, że większe efekty przynosi dotarcie do mniejszych społeczności, niszowych rynków, niż daremne próby wzbudzenia zainteresowania wśród wielkich instytucji, firm, magazynów etc. Dokładnie zaplanowanie działań i zachowanie umiaru w doborze środków wymaga jednak ogromnej znajomości rynku i doświadczenia.

I.O. Czy na zakończenie mógłby Pan pokrótce wymienić kilka najważniejszych zasad, których należy się trzymać chcąc w tej relacji z mediami „robić” dobry PR?

B.W. Trudno jest w kilku punktach wyłożyć zasady dobrego PRu współpracującego z mediami. Dla mnie PR powinien być przede wszystkim autentyczny. Jakiekolwiek manipulacje, z którymi można spotkać się w branży zawsze źle się kończą. Jak już wcześniej wspomniałem wszelkie działania specjalistów PR powinny być skierowane nie tylko do mediów „głównego nurtu”, ale przede wszystkim do przestrzeni bardziej kameralnych, niszowych, mniej znanych. Jedno jest pewne, trzeba działać tak, aby instytucja czy firma była zauważalna przez potencjalnego nabywcę. Natomiast to, że osoby korzystające z pomocy PRu widzą siebie w telewizji czy prasie nie ma większego znaczenia.

Z Bogdanem Węgrzynkiem CEO Menu Group rozmawiała Izabela Okarmus.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto